Державна реєстрація адвокатського бюро – справа не складана.

Спробую описати цей процес.

Перший етап – подання документів на державну  реєстрацію.

До державного реєстратора необхідно подати наступні документи:

  1. Заява про державну реєстрацію створення юридичної особи (форма №1)
  2. Примірник рішення про створення бюро (оригінал або ксерокопія).
  3. Один примірник статуту Бюро (Закон України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань» не містить вимоги щодо обов’язкового нотаріального посвідчення підписів засновників на установчих документах. Однак у випадку відсутності нотаріального посвідчення підпису засновника в статуті в подальшому можуть виникнути проблеми з нотаріальним засвідченням копії такого статуту. Тому в даному випадку, гадаю, не варто економити на послугах нотаріуса і все ж таки посвідчити свій підпис у статуті).

Реєстраційний збір за реєстрацію новоствореної юридичної особи не стягується.

Після проведення державної реєстрації державний реєстратор має видати на руки (або надіслати поштою, якщо відповідний пункт відмітити в реєстраційній картці) один примірник статуту, а також виписку з державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців, яка містить інформацію в тому числі і про основний вид діяльності, дату та номер взяття на облік в органах державної фіскальної служби як платника податків та зборів, клас професійного ризику платника єдиного соціального внеску, дату взяття на облік органами статистики. Таким чином окремо звертатись до вказаних державних органів для постановки на облік не потрібно.

Щодо строків державної реєстрації, то відповідно до останніх змін до вказаного Закону державний реєстратор видає виписку з реєстру не пізніше одного дня після надходження реєстратору інформації про взяття на облік юридичної особи в органах ДФС, статистики. Тому все буде залежати від оперативності обміну інформацією між цими установами.

Основні види економічної діяльності (які будуть внесенні до Реєстру) для бюро можна обрати наступні:

69.10 Діяльність у сфері права

69.20 Діяльність у сфері бухгалтерського обліку й аудиту; консультування з питань оподаткування

70.22 Консультування з питань комерційної діяльності й керування

Розширене тлумачення даних КВЕДів можна знайти за наведеними нижче лінками:

http://kved.ukrstat.gov.ua/KVED2010/70/KVED10_70_22.html

http://kved.ukrstat.gov.ua/KVED2010/69/KVED10_69_20.html

http://kved.ukrstat.gov.ua/KVED2010/69/KVED10_69_10.html

Другий етап – отримання печатки та штампів

На цьому етапі труднощів не має бути. Необхідність отримання дозволу на виготовлення печатки та затвердження ескізу печатки і штампів в дозвільній системі МВС відпала досить давно. Тому питання стоїть лише в дизайні печатки та в типі оснащення.

Третій етап – відкриття поточних рахунків у банках.

Рахунків має бути відкрито мінімум два: поточний рахунок, а також рахунок для отримання коштів із фондів соціального страхування.

Для цього спочатку обираємо банк, потім ідемо до нотаріуса аби посвідчити справжність підпису керівника та бухгалтера (за наявності), а також справжність відбитку печатки Бюро. Для цього використовується спеціальна форма картки, яку вам необхідно буде заповнити самостійно, попередньо уточнивши вид рахунку, назву банку, його місцезнаходження (навіть якщо відкриваєте рахунок в одній із філій банку, у картці зі зразками підписів, як правило, вказується найменування і адреса «головного банку», або як варіант його регіонального (обласного) відділення, філії тощо).

Для посвідчення підпису керівника та відбитку печатки у нотаріуса може знадобитись  Витяг з Єдиного державного реєстру  юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців, який можна отримати у будь-якого державного реєстратора, не залежно від місця реєстрації бюро, або навіть онлайн на сайті http://usr.minjust.gov.ua

Витяг може також знадобитися в подальшій діяльності бюро. так як цей документ містить більше інформації про юридичну особу, ніж виписка з реєстру. У витягу, зокрема, може вказуватись інформація про всі види економічної діяльності бюро (відповідно відпадає потреба звертатись до органів статистики з довідкою з ЄДРПОУ), розмір статутного капіталу, склад учасників тощо.

Четвертий етап – обрання системи оподаткування

За замовчуванням, так би мовити, всі новостворені юридичні особи беруться на облік як платники податків та зборів на загальних підставах (так звана загальна система оподаткування).

Для обрання спрощеної системи оподаткування слід подати заяву за формою, затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 20.12.2011 № 1675.

Відповідно до абзацу другого підпункту 298.1.2 пункту 298.1.2 статті 298 Податкового кодексу України зареєстровані в установленому законом порядку суб’єкти господарювання (новостворені), які протягом 10 днів з дня державної реєстрації подали заяву щодо обрання спрощеної системи оподаткування та ставки єдиного податку, встановленої для третьої групи, яка не передбачає сплату податку на додану вартість, вважаються платниками єдиного податку з дня їх державної реєстрації.

З урахуванням діючої редакції статті 293 Податкового кодексу України адвокатське бюро може бути платником єдиного податку третьої групи. Ставка податку для третьої групи становить 5%  від доходу – у разі включення податку на додану вартість до складу єдиного податку, або 3% – у разі сплати ПДВ на загальних підставах.

Реєстрація платником єдиного податку здійснюється шляхом включення юридичної особи в Реєстр платників єдиного податку, а заявнику видається з реєстру, який є дійсним до моменту змін в реєстраційних даних платника податку (наприклад, зміни КВЕД, місцезнаходження, назви тощо). Свідоцтво платника єдиного податку (як було до 2014 року) – не видається.

Звітний період для платників єдиного податку третьої групи – календарний квартал.

Строк подачі звітності – протягом 40 календарних днів після закінчення звітного кварталу.

Строк сплати єдиного податку – протягом 50 календарних днів після закінчення звітного кварталу.

Сплату єдиного податку можна також проводити авансом, наприклад, після кожного надходження коштів на розрахунковий рахунок бюро або касу.

Нижче викладаю зразки документів, які можуть стати в нагоді, якщо ви вирішили створити власне адвокатське бюро.

Буду вдячний за конструктивну критику статті, а також викладених зразків документів.

Документи для завантаження:

Рішення про створення бюро
Зразок статуту адвокатського бюро


196 коментарів

Ольга · 15.03.2023 о 10:48

Романе, доброго дня. Зверталась до Вас неодноразово, та знову виникло питання, яке загнало в глухий кут. Було створено АБ, та призначено директора особу без адвокатського посвідчення. На даний момент директор збирається у декретну відпустку у зв’язку з вагітністю та пологами на 126 днів, якщо я призначу на цей період адвоката(засновника) наказом та рішенням засновника на т.в.о директора чи потрібно вносити зміни в реєстр юридичних осіб та відкривати ключ ЕЦП для управління фінансами в банку?

    Роман Ганенко · 15.03.2023 о 12:43

    Добрий день.
    Так, потрібно відомості про т.в.о зареєструвати в реєстрі (в реєстраційній заяві він буде зазначатись як керівник). Тоді у банку вам зможуть ЕЦП як на керівника АБ і лише після цього податкова прийме звіт, підписаний новим керівником.

      Ольга · 15.03.2023 о 13:51

      Дякую за відповідь. А підкажіть чи можливо не вносити в реєстр а просто зробити довіреність на т.в.о. директора на підписання договорів та регулювання фінансових операцій?

        Роман Ганенко · 15.03.2023 о 14:11

        Без внесення відомостей в реєстр робити довіреність не має сенсу. Банк не видасть ЕЦП, а податкова не прийме звітність.
        Якщо питання тільки в доступі до банківського рахунку, можна зробити довіреність в нотаріальній формі від АБ за підписом чинного директора.

Олег · 20.09.2022 о 17:06

Доброго дня
Здійснюю адвокатську діяльність як самозайнята особа. Маю намір зареєструвати адвокатське бюро. Проте, виникає питання, що робити із договорами про надання правової допомоги, які були укладені як із самозайнятою особою, вже коли буде зареєстровано адвокатське бюро? Переукладати всі договори із клієнтами де стороною буде не адвокат, а адвокатське бюро чи прописувати в статуті бюро відповідні положення? Завчасно дякую за відповідь.

    Роман Ганенко · 21.09.2022 о 07:34

    Добрий день.
    На мій погляд краще укласти договори з бюро і подати у справи нові ордери на підтвердження повноважень. Так буде ефективніше, ніж у кожну справу приносити статут АБ і вести дискусії із суддею.

валентина · 02.07.2021 о 20:09

Уточните, можно осуществлять адвокатскую деятельность, зарегистрировавшись как ФОП 3 группы налогообложения? НЕ будет претензий со стороны налоговой, что платится меньше налогов, чем АБ?

валентина · 28.06.2021 о 18:49

Отримую соціальну пенсію як інвалід 2 групи.
Маю намір зареєструватись як ФО-П 3 групи оподаткування, щоб зайнятись тільки адвокатською діяльністю (КВЕД-2010 клас 69.10 Діяльність у сфері права).
Прошу повідомити, при таких умовах можу займаться адвокатською діяльністю і чи являюсь я платником ЄСВ?

    Роман Ганенко · 28.06.2021 о 19:11

    Добрий вечір.
    Згідно закону про ЄСВ особи, які здійснюють незалежну проф.діяльність та ФОП звільняються від сплати ЄСВ за себе, якщо вони отримують пенсію за віком або за вислугу років, або є особами з інвалідністю, або досягли віку, встановленого статтею 26 Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування”, та отримують відповідно до закону пенсію або соціальну допомогу. Такі особи можуть бути платниками єдиного внеску виключно за умови їх добровільної участі у системі загальнообов’язкового державного соціального страхування.
    Тому якщо у вас не буде найманих працівників – ви не будете платником ЄСВ.
    Щодо ведення адвокатської діяльності, то формально заборони не має одночасно бути зареєстрованим як ФОП. Однак не ФОП не є орг.формою адвокатської діяльності.

      валентина · 01.07.2021 о 18:49

      Роман, так все же уточните: можно для осуществления адвокатской деятельности открыть только ФОП 3 категории, с налогообложением 5% от поступившей выручки? Налоговая разрешает? А со стороны гильдии адвокатов не является нарушением?

        Роман Ганенко · 05.07.2021 о 14:10

        Добрий день.
        Ведення діяльності в якості ФОП не є порушенням Правил адвокатської етики та Закону про адвокатуру та адвокатську діяльність, однак ФОП не є організаційно-правовою формою адвокатської діяльності. Можуть бути проблеми, наприклад, з відшкодуванням витрат на правову допомогу в суді (якщо клієнт заплатить гонорар на рахунок ФОП, а не адвоката).

        Ірина Ан · 21.02.2022 о 17:50

        офіційно рада проти здійснення адвокатської діяльності у формі ФОП – роз’яснення за посиланням https://unba.org.ua/assets/uploads/legislation/rishennya/2020-10-15-r-shennya-rau-98_5fa27e2264efc.pdf

Віктор · 28.04.2021 о 15:03

Романе, доброго дня. Підскажіть, будь-ласка, в якому органі рееструється адвокатське бюро. Наскільки я розумію, то зараз адвокатське бюро можливо зарееструвати через нотаріуса. Чи я не правильно розумію?) Дякую Вам за відповідь

    Віктор · 28.04.2021 о 15:11

    Тобто, правильно я розумію, що для реєстрації АБ необхідно подати саме до нотаріуса: 1. заяву про реєстрацію АБ; 2. Статут АБ; 3. Рішення засновника АБ. Якщо так, то чи необхідно здійснювати додаткові дії для реестрації АБ, окрім отримання печатки, постановки на обліку в податкову. Дякую!

      Роман Ганенко · 28.04.2021 о 18:16

      Для реєстрації подаємо заяву, рішення засновника та статут. Статус адвоката реєстратори поки не перевіряють (принаймні вимог в законі про державну реєстрацію як не бачив).

    Роман Ганенко · 28.04.2021 о 18:15

    Добрий вечір.
    АБ можна зареєструвати через будь-якого суб’єкта державної реєстрації – нотраіуса чи реєстратора ЦНАП (окрім обласних управлінь Мін’юсту, у них інші повноваження).

Ольга · 23.04.2021 о 12:26

Романе доброго дня!
При реєстрації АБ та вже після зміни директора на особу без адвокатського посвідчення, було отримано повідомлення від реєстратора (отримання відповіді на запит від Національної Асоціації ради адвокатів), про те що особа яка не має посвідчення адвоката не може бути директором адвокатського бюро. Як вийти з даної ситуації?

    Роман Ганенко · 23.04.2021 о 14:22

    Добрий день.
    Це вже цікаво)
    Варіантів 2: оскаржити відмову до суду (закон не вимагає керівнику виконавчого органу АБ бути адвокатом,вимога лише щодо засновника) або подати документи іншому реєстратору.

Ольга · 01.04.2021 о 05:32

Романе доброго дня.
Дякую за Вашу відповідь, але виникли ще деякі питання:
1) Яку вказувати адресу в рішенні і в статуті якщо засновник являється внутрішньо переміщеною особою?
2) Чи можливо якщо директор працює на пів ставки, за суміщенням працювати помічником адвоката на повну ставку?
3)Чи подавати в податкову інформацію якщо директор працюватиме за сумісництвом на 0,5 ставки?

    Роман Ганенко · 05.04.2021 о 07:40

    Добрий ранок.
    Щодо адреси в статуті слід уточнити в реєстратора та нотаріуса, у якого будете посвідчувати статут. Нотаріус може відмовити в посвідченні документу, якщо адреса засновника не буде відповідати відомостям у паспорті. Хоча, якщо маєте довідку про статус внутрішньо-переміщеної особи із зазначенням адреси проживання – проблем не повинно виникнути.
    Щодо суміщення посад директора та помічника адвоката на повну ставку проблем не буде.
    По третьому питанню – якщо ви маєте на увазі повідомлення про прийняття на роботу, то про керівника юридичної особи таке повідомлення не подається, оскільки відомості про керівника податкова отримує від реєстратора. Зміни до порядку повідомлення з цього приводу було внесено 12.02.2020р.

Ольга · 30.03.2021 о 09:02

Романе, доброго дня,Буде створюватися Адвокатське бюро, підкажіть правильність створення:
Рішенням учасника АБ Засновник призначає директором іншу особу а також уповноважує її на проведення державної реєстрації бюро. Виникає питання 1)хто підписує Статут засновник чи директор? 2) Після проведення державної реєстрації потрібен Наказ на призначення директора, і чи можливе призначення директора на 0,5 ставки, оскільки він працює офіційно на посаді юриста? 3) Чи потрібно до цього всього ще робити трудовий договір на директора і на адвоката, положення на директора, посадові інструкції, штатний розклад?

    Роман Ганенко · 30.03.2021 о 12:54

    Добрий день.
    1. Першу редакцію статуту новоствореної юридичної особи завжди підписують засновники – це вимога закону про Держ.реєстрцію юридичних осію.
    2. Так, во можете оформити директора на неповну зайнятість. Це має бути відображено в його заяві на прийняття на роботу та наказі про призначення.
    3. Трудовий договір можна укласти в усній формі шляхом видачі наказу. У випадку наявності найманих працівників – штатний розклад є обов’язковим. Також необхідно вести табелі обліку робочого часу – оскільки у вас буде неповна зайнятість по директору, вам потрібно буде доводити при перевірці, що директор реально працює неповний робочий день. Щодо посадових інструкцій та положення про директора – як забажаєте. Положення про директора є обов’язковим, якщо це передбачено установчими документами.

Віталій · 27.08.2020 о 10:34

Доброго дня, Романе. Чи можете порадити, яким чином слід реорганізувати адвокатське бюро в адвокатське об’єднання, враховуючи, що при перетворенні склад засновників не може змінюватись, а засновником АБ може бути лише одна особа, а АО – не менше двох? При цьому, подвійна реорганізація (наприклад АБ -> ТОВ -> АО) з метою уникнення цього обмеження, вбачається недоцільною та занадто тривалою

    Роман Ганенко · 27.08.2020 о 13:42

    Добрий день.
    Реорганізація тут неможлива. Створюйте АО окремо від АБ, потім реєструйте зміни в ЄРАУ щодо оргформи адвокатської діяльності

    Инна · 18.05.2021 о 14:23

    Добрий день! Чи можуть троє людей у яких є вища юридична освіта зареєструвати адвокатське бюро? При тому що право на зайняття адвокатською діяльністю є тільки в одного. Дякую за відповідь!

      Роман Ганенко · 28.06.2021 о 19:12

      Добрий вечір.
      Адвокатське бюро може мати лише одного засновника. Такі вимоги профільного закону.

Олександр · 03.08.2020 о 18:57

Доброго вечора, підскажіть будь ласка на сьогоднішній день які необхідні документи для відкриття рахунку в банкові?
Я є засновником Бюро та Керуючим без укладання трудового договору.
Вимогу щодо подання картки із зразками підписів – скасовано. Тобто необхідно подати лише Сиатут (опис) та Рішення засновника, вірно? І як бути із Наказом про призначення (просить банк), якщо я не працелаштовувався в Бюро.

І підскажіть будь-ласка по рахункам (потрібен окремий для статутного капіталу і окремий для доходу)? І на який рахунок виплачувати дивіденди?
Завчасно вдячний за допомогу.

    Роман Ганенко · 03.08.2020 о 19:38

    Добрий вечір.
    Щодо переліку документів краще запитати в банку, в якому маєте намір відкрити рахунок.
    Сплата грошового внеску до стат.капіталу здійснюється на розрахунковий рахунок АБ. Окремий рахунок відкривати не потрібно.
    Виплата дивідендів має здійснюватись засновнику. Відповідно засновник має відкрити рахунок на себе (як на фіз.особу). Це може також бути зарплатна картка.

Віталій · 10.06.2020 о 13:05

Пане Романе, підкажіть будь ласка, подавати документи на реєстрацію АБ потрібно за майбутньою адресою бюро (відповідний район м.Києва) чи за місцем проживання засновника (Київська область) ?

    Роман Ганенко · 10.06.2020 о 13:40

    Добрий день.
    Документи на реєстрацію потрібно подавати за місцем майбутньої реєстрації. Якщо місцезнаходження АБ буде місто Київ, ви можете подати документи до будь-якого ЦНАП м. Києва (не залежно від району). Тобто будь-який реєстратор в м. Києві може зареєструвати юридичну особу в межах іншого району м. Києва

Тарас · 20.05.2020 о 08:52

Доброго дня, Романе. Цікавить Ваша думка щодо можливості передачі прав засновника адвокатського бюро іншому адвокату. Запропонували роботу, яка не дозволяє займатися адвокатською діяльністю. Призупинити адвокатську діяльність просто. А як бути з адвокатським бюро? Чи обов’язково його ліквідовувати чи можна передати права засновника іншому адвокату?

    Роман Ганенко · 20.05.2020 о 20:07

    Добрий вечір.
    Питання цікаве.
    Тут залежить від положень статуту, зокрема, чи передбачно формування статутного капіталу, чи сформований сам статутний капітал ти чи передбачено статутом відчуження частки в статутному капіталі.
    Можна спробувати через укладання договору купівлі-продажу частки в статутному капіталі (на зразок з ТОВ).
    Одна реєстратору потібно буде подати рішення засновника про продаж частки та вихід зі складу учасників АБ, договір та нова редакція статуту.
    Прямої заборони щодо зміни складу учасників не має.

Слава · 18.05.2020 о 13:08

Підкажіть, будь даска, якщо у статуті прописано, що “Бюро є юридичною особою, має самостійний баланс, рахунки в установах банків, печатку зі своєю назвою, бланки, товарний знак та інші реквізити.”, то печатку робити обов’язково, чи керуючись Господарським кодексом можна здійснювати діяльність, підписувати договори від адвокатського бюро без печатки?

    Роман Ганенко · 18.05.2020 о 13:11

    Добрий день.
    Можете підписувати без печатки.

Ольга · 16.01.2020 о 21:45

Добрий вечір, підскажіть будь-ласка, створюю адвокатське бюро і місце діяльності має бути в іншому місті ніж моє місце реєстрації та Рада адвокатів області.
Я маю в РА області вказати саме адресу де я здійснюю діяльність? Ця адреса обов’язково має бути по місцезнаходженню РА області чи може бути по всій Україні? Я можу вказати одну адресу а знімати офіс в іншому місті? Орендну плату за офіс я маю обов’язково здійснювати за кошти Бюро? Платежі мають бути тільки безготівкові? Якщо бюро не отримало в певному місяці дохід як бути з орендними платежами? Величезне дякую.

    Роман Ганенко · 18.01.2020 о 08:31

    Добрий день. Щодо внесення відомостей про робоче місце слід ознайомитись з порядком ведення ЄРАУ або звернутись за роз’яснення до місцевої ради адвокатів. У мене таких випадків не виникало, тому поради дати не зможу.
    Щодо орендної плати, то принципої різниці не має. Однак якщо платите з валсних коштів, то платником слід зазначати саме АБ.

Вероніка · 15.09.2019 о 18:58

Шановний Романе, доброго вечора. Планую реєструвати адвокатське бюро. Засновник і керуючий АБ – я (адвокат) з виплатою ЗП і сплатою ЄСВ. В мене виникає питання щодо трудового стажу, чи буде посада “керівник АБ” зараховуватися до юридичного стажу роботи? Також якщо я вказую себе як керівника в заяві про строрення юридичної особи, чи потрібно мені окремо сповіщати податкову про прийняття мене на посаду керівника? Заздалегідь вдячна Вам за відповіді.

    Вероніка · 15.09.2019 о 19:18

    Романе, в продовження минулих питань виникло ще одне: якщо я призначу себе на посаду керівника без виплати заробітної плати і одночасно на посаду адвоката із виплатою заробітної плати, то це буде вважатися робота за сумісництвом? І я правильно розумію, що призначення себе на посаду адвоката потрібно супроводжувати повідомлення в ДФС? Заздалегідь вдячна

      Роман Ганенко · 15.09.2019 о 19:29

      Добрий вечір.
      У себе в АБ я призначений керуючим бюро (в рішенні про створення бюро), а наказом прийнятий на роботу як адвокат. У звітності при виплаті зарплати зазначаю посаду адвоката як основне місце роботи.
      Також обов’язково повідомляємо ДФС про укладенні трудових відносин з адвокатом.

    Роман Ганенко · 15.09.2019 о 19:32

    Добррй вечір.
    З приводу юридичного стажу не готовий сказати, оскільки класифікатор професій не містить посади “керівник АБ/АО”, а тому вимог щодо вказаної посади не має. Якщо ви прийняли рішення про нарахування ЗП, то краще працевлаштуватись в своє АБ як адвокат. Тоді проблем з “юридичним” стажем не виникне. Як керівник ви будуєете виконувати обов’язки без нарахування зарплати.

    Роман Ганенко · 15.09.2019 о 19:36

    І щодо повідомлення ДФС: якщо працевлаштовуєтесь як адвокат – обов’язково повідомляємо ДФС. Щодо працевлаштування як керівник: питання двояке. Раніше ДФС надавала роз’яснення, що у випадку зміни/призначення керівника відомості про це надходять до ДФС від держреєстратора. Тому надсилати окреме повідомлення про трудові відносини не потрібно. Однак для уникнення непорозумінь у випадку зміни позиції ДФС з даного питання, бажано повідомлення надіслати.

Олеся · 04.09.2019 о 12:23

Добрий день! Роман, в мене декілька питань. Є бажання створити АО. Чи можливе перетворення (шляхом реорганізації організаційно-правової форми юридичної особи) з ПП “Юридична фірма “N”, в якій за трудовим договором працює одна особа (директор) на АО (у кількості 3 адвокатів-учасників) з передачею усіх прав та обов’язків, не закриваючи ПП? Та чи потрібно адвокатам, які стануть засновниками АО зніматися з обліку, як самозайнятим особам? дякую за відповідь

    Роман Ганенко · 04.09.2019 о 16:38

    Добрий вечір.
    Чинний закон не містить заборони створення АО шлязом реорганізації, тому такий варіант можливим. Єдиний нюанс, всі троє адвокатів мають бути учасниками ПП. Так як в процесі реорганізації зміна складу учасників не можлива.
    Щодо знятья з обліку самозайнятих – так, це потрібно зробити, оскільки зараз це дає змогу уникнути сплати ЄСВ за самозайнятого.

      Олеся · 10.09.2019 о 12:56

      Дякую за відповідь. Романе, підкажіть, будь ласка, як більш логічно та менш проблематично вчинити в даній ситуації. Є три адвокати, які мають намір створити АО. На сьогоднішній день існує ПП Юридична фірма, в якій один з трьох адвокатів є засновником, а другий директор цього ПП (не є учасником). Третій адвокат, що здійснює свою діяльність індивідуально, до ПП відношення не має. Закривати ПП немає потреби. Є варіанти: 1. Спочатку реорганізувати ПП в АБ з одним засновником, без ліквідації ПП, а потім реорганізуватися в АО із включенням до складу учасників ще двох адвокатів. 2. Чи створити АО паралельно з існуючим ПП, не закриваючи його. 3. Чи включити до складу учасників ПП інших двох адвокатів, а потім вже реорганізовуватись в АО. Порадьте, будь ласка, найбільш доцільніший варіант в нашому випадку. Сподіваюсь, висловилась зрозуміло. Дуже дякую за Вашу допомогу та відповідь.

        Роман Ганенко · 12.09.2019 о 11:33

        Добрий день.
        Чинний закон не містить заборони створювати АО шляхом реорганізації іншої юридичної особи. Однак у вашому випадку потрібно спочатку ввести до складу учасників інших адвокатів, а вже потім перетворюватись в АО.

          Олеся · 13.09.2019 о 13:27

          Романе, дуже Вам вдячна за відповідь.

Дмитро · 20.08.2019 о 03:10

Доброго ранку!Романе, підкажіть, як організувати бухгалтерський облік в бюро? Чи потрібен бухгалтер?

    Роман Ганенко · 21.08.2019 о 15:20

    Добрий день.
    Якщо можете самостійно скласти податкову та фінансову звітність, можете бухгалтера не наймати. Тут кожен вирішує індивідуально. У мене бухгалтер надає послуги за договором.

Ярослав · 14.08.2019 о 07:20

Доброго дня.
Романе, підкажіть будьласка.
Якщо станом на сьогодні я перебуваю на обліку як самозайнята особав “Н” районі Полтавської області, при цьому планую реєструвати АБ (розглядаю місце реєстрації в Києві) то як в такому разі мені слід вчинити?

1. в “Н” районі Полтавської області подати заяву про зняття мене з обліку як самозайнятої особи і постановку АБ як платника єдиного податку 5% на спрщеній системі (при цьому АБ буде зареєстроване в м. Києві)?
чи
2. подати заяву на зняття мене з обліку як самозайнятої особи в “Н” районі Полтавської області та після цього подати заяву в ДФС м. Києва(адреса реєстрації АБ) для постановки на облік АБ як платника єдиного податку 5% на спрщеній системі?

Також, хотів поцікавитися чи взагалі можлива така ситуація: АБ зареєстровано в м. Києві а на податковому обліку як платника єдиного податку 5% на спрщеній системі перебуває в “Н” районі Полтавської області

    Роман Ганенко · 14.08.2019 о 09:25

    Добрий день.
    Облік платників податків ведеться в ДФС за місцем реєстрації. Відповідно до якщо АБ буде зареєстровано в м. Києві, то і на обліку воно буде стояти в ДФС м. Києва.
    Виходячи з поточної позиції ДФС щодо обліку адвокатів, які здійснюють діяльність в організаційно-правовій формі АБ/АО алгоритм дій для вас бачу такий:
    1. Реєстрація АБ.
    2. Внесення змін до ЄРАУ щодо оргформи адвокатської діяльності (зазначаєте, що діяльність через АБ).
    3. Отримуєте витяг з ЄРАУ.
    4. Подаєте до ДФС в Полтавській області про зняття з обліку, до якої додаєте витяг з ЄДР щодо АБ та витяг з ЄРАУ.

    Ірина · 01.09.2019 о 13:02

    Скажіть, як ви вважаєте, якщо один із засновників Адвокатського об’єднання хоче вийти з нього і стати на облік як самозайнята особа, які документи він подав до держрегслужби?

      Роман Ганенко · 01.09.2019 о 17:21

      Добрий вечір.
      Для постановки на облік як самозайнятому достатньо внести зміни до ЄРАУ щодо зміни оргформи і потім подати заяву до ДФС про взяття на облік.

Владимир · 02.08.2019 о 19:13

Я хочу зареєструвати адвокатське бюро без керуючого лише із засновником. Я вже працевлаштований і не хочу виконувати функцію директора. Реєстратор відмовляється і не хоче реєструвати без керівника. Які аргументи мені навести?

    Роман Ганенко · 04.08.2019 о 12:23

    Добрий день.
    При реєстрації юридичної особи мають бути зазначені в реєстраційній картці відомості про керівника. Без цього вам АБ не зареєструють.
    Але наявність відомостей в ЄДР про вас як про керівника не зобов’язує укладати трудовий договір і платити собі ЗП.

Ярослав · 02.08.2019 о 13:47

Доброго дня, Романе.
Станом на сьогодні Я:
– працюю в Приватному підприємстві на посаді юрист, отримую з/п (підприємство сплачує .
– також перебуваю в податкових органах на обліку як самозайнята особа адвокат.

Планую зареєструвати Адвокатське бюро:
1. Засновник – Я (адвокат) – підстава Рішення та Статут.
2. Керуючий АБ – Я (адвокат) підстава – Статут.
3. Укладення трубового договору – ні.
4. Нарахування заробітної плати – ні.

При укладенні договорів між клієнтами і АБ:
– підписант зі сторони АБ – керуючий;
– представлення інтересів клієнта у суді – АБ в особі керуючого АБ( я адвокат);

Оподаткування:
– АБ – спрощена система 5% від загального доходу АБ;
– виплата дивідентів учаснику 9% від суми;
– сплата ЄСВ – відсутня.

Питання:
1. Чи вірно я описав вищенаведену процедуру створення, ведденя, оподаткування АБ?
Якщо ні то підкажіть, які норми законодавства порушуються?

2. Будучи засновником, керуючим і представником АБ(клієнта) в суді в якості адвоката, чи треба мені приймати на роботу в АБ себе як адвоката? Як я для себе розумію то не обов’язково, але є сумніви, необхідна відповідь досвідченого професіонала.

3. Чи не суперечить створення, керування та представництва АБ(кліента) моєму працевлаштування в ПП? Чи не потрібно мені звільнятися з ПП?

Дякую за увагу.

    Роман Ганенко · 04.08.2019 о 12:21

    Добрий день.
    Ваша схема цілком робоча, вже чимало АБ працюють без зарплати керуючого. Нещодавно це питання вже обговорювали в групі Оподаткування АБ/АО у ФБ.
    Щодо подальшої роботи в ПП, то профільний закон також не містить заборони суміщати адвокатські діяльність із роботою за трудовий договором у ПП. Тому можете залишатися в штаті і отримувати ЗП.

      Ярослав · 04.08.2019 о 16:28

      Романе, чи правильно я розумію, що модель, яку я описав, не потребує сплати ЄСВ?

      Оскільки, я буду як засновник, керуючий(без укладення трудового договору), відповідно наймані працівники відсутні.

      Як я розумію то буде лиш:
      -5 % податок на прибуток АБ;
      -9 % при виплаті дивідентів;

        Роман Ганенко · 05.08.2019 о 05:33

        Все правильно: якщо не має виплати зарплати, не має бази для нарахування ЄСВ.

    Микола · 01.11.2019 о 07:59

    Доброго дня!
    можете надати статут та рішення про створення АБ.за вище згаданою схемою.на пошту 1847825@gmail.com

      Роман Ганенко · 01.11.2019 о 09:40

      Нажаль я не маю зразків таких документів. Спробуйте знайти зразки для ТОВ. Формулювання повноважень органів управління (засновник/керівник) можна використати і для АБ

    Олександр · 02.01.2020 о 16:41

    Добрий вечір. Якщо у когось є така модель статуту прохання надіслати. Дуже дякую.

Валентина · 31.07.2019 о 10:11

Доброго дня, Романе. Прошу внести ясність до такого питання. Я працюю в ТОВ, отримую з/п. Нещодавно зареєструвала Адвокатське бюро. Я – один засновник адвокат. Призначила себе керуючим бюро без укладення трудового договору і нарахування заробітної плати.
Сторонами договору про надання правової допомоги є: Адвокатське бюро в особі керуючого та Клієнт.
Безпосередньо представляти інтереси Клієнта (на підставі укладеного договору) буде адвокат, тобто я.
Питання: якщо я адвокат і єдиний засновник АБ, є також керуючим бюро, чи треба мені приймати на роботу в АБ себе як адвоката, якщо буду працювати за сумісництвом? В мене є основне місце роботи в ТОВ.
Тобто наказ про прийняття на роботу?
При цьому які подальші дії: АБ подає повідомлення в ДФС про прийняття на роботу адвоката… призначає йому заробітну плату…сплачує податки…які?

    Роман Ганенко · 31.07.2019 о 11:08

    Добрий день.
    В світлі останніх рішень ВС, якщо за вас ЄСВ вже сплатив ваш роботодавець, то як самозайнятий ви ЄСВ сплачувати не повинні.
    Щодо працевлаштування в АБ, то чинне законодавство цього прямо не вимагає. Достатньо створити АБ і винести зміни до ЄРАУ щодо організаційних форми адвок.діяльності.
    Якщо є ви приймаєте рішення працевлаштуватись ще і в АБ, то тут алгоритм стандартний: наказ, повідомлення в ДФС і лише тоді початок роботи

Олександра · 24.06.2019 о 21:11

Добрий вечір, хочу відкрите АБ без нарахування заробітної плати, покласти обов’язки керуючого на учасника (засновника).
Як в такому разі буде оформлюватися ордер якщо я не буду працевлаштована в АБ як адвокат? Як в договорі про надання послуг прописувати адвоката який буде надавати послуги від АБ?Чи законно не працевлаштовувати себе як адвоката та чи не буде зі сторони фіскалів претезій ?

    Роман Ганенко · 26.06.2019 о 13:25

    Добрий день.
    Щодо представництва немає жодних обмежень. Виписуєте ордер самі на себе, тільки на бланку ставите підпис в графі Керівник АБ/АО та в графі Адвокат. Наявність трудової участі в АБ ні профільний закон, ні процесуальні кодекси не вимагають.
    А от щодо фіскалів (в контексті діяльності без оформлення трудових відносин) слід прописати відповідні положення в статуті, що управління поточною діяльністю АБ здійснює засновник, діє від імені АБ без доручення і т. д. (фактично повноваження виконавчого органу слід надати засновнику).

    Владимир · 27.07.2019 о 10:50

    Олександра, я хочу також зареєструвати так само бюро як і Ви без трудових відносин. Якщо Ви вже це зробили, можете мені надати Ваш варіант статуту?

Дмитро · 29.05.2019 о 04:54

Я зареєстрован як самозайнята особа, планую зареєструвати АБ. Якщо я в АБ буду адвокатом по трудовому договору и буду сплачувати ЄСВ та ПДФО із заробітної плати чи повинен я буду сплачувати ЄСВ, як самозайнята особа?

    Роман Ганенко · 29.05.2019 о 11:36

    Добрий день.
    Додатково сплачувати ЄСВ не потрібно. Але у випадку переходу на діяльність у формі АБ, слід внести зміни до ЄРАУ та подати документи до ДФС про зняття з обліку як самозайнятий.

Дмитро · 28.05.2019 о 07:54

Доброго дня!Підкажіть, навіщо доходи бюро виводити як дівіденти?Що заважає витрачати кошти з рахунку бюро?

    Роман Ганенко · 28.05.2019 о 09:05

    Добрий день.
    Кошти бюро – це дохід і власність бюро ак суб’єкта цивільних прав. Ви як засновник можете лише управляти бюро та отримувати частку прибутку.
    Якщо ви витратите кошти з рахунку АБ на власні потреби, при перевірці ці кошти будуть розцінені як ваш особистий дохід. Як наслідок АБ нарахують зобов’язання з ПДФО, ВЗ та ЄСВ.

Ольга · 28.05.2019 о 06:48

Доброго дня!
Підкажіть, будь ласка, у зразку статуту вказано, що учасник АБ приймається на роботу на умовах трудового договору.
Однак, як бути, якщо я вже працюю на підприємстві. Як можна прописати здійснення адвокатської діяльності у формі АБ без оформлення трудових відносин мене, як засновника, з АБ?
Зазаделегідь вдячна

    Роман Ганенко · 28.05.2019 о 07:52

    Добрий день.
    Знайдіть в інтернеті статут ТОВ, де управління здійснюється безпосередньо засновником. Ця схема повністю може бути застосована до АБ/АО

Володимир · 25.05.2019 о 18:59

Добрий вечір. Питання в наступному: як правильно оформити виплату собі як засновнику суму дивідендів (не сплачується ЄСВ) та заробітної плати (сплата ЄСВ) на такому прикладі: В місяць отримав 30 тисяч гривень. 25 тисяч виплачую як дивіденди і 5 тисяч як заробітну плату. Як це оформити? Яке рішення бюро? Може є зразок? Чи це може бути усним рішенням Бюро? Дякую

    Роман Ганенко · 26.05.2019 о 09:21

    Добрий день.
    Рішення про виплату дивідендів оформляється письмовим рішенням засновника, оскільки це компетенція вищого органу управління.
    Розрахунок (виходячи з 20000 грн. доходу навів у коментарях під моїм постом http://advokat-ganenko.com.ua/?p=965

Владимир · 15.05.2019 о 05:28

Роман, спасибо Вам и за статью и за документы и за дальнейшие комментарии и разъяснения.

Ганна · 28.03.2019 о 07:50

Добрий день, підкажіть, будь ласка, у якій формі може бути створене Адвокатське бюро (тому що є варіанти ТОВ, ПП) і від чого це залежить? Засновник один, як він може оформити свої відносини з адвокатською фірмою

    Роман Ганенко · 28.03.2019 о 08:04

    Добрий день.
    АБ, ТОВ та ПП – це різні організаційно-правові форми юридичних осіб. Відповідно ви створюєте або АБ, або ТОВ, або ПП. При цьому організаційно-правовою формою адвокатської діяльності буде вважатись лише АБ (за чинним законом про адвокатуру).
    Варіанти оформлення відносин адвоката-засновника з АБ можуть бути різними: трудові відносини (адвокат-найманий працівник в АБ) або шляхом поєднання функцій засновника і виконавчого органу (в статуті прописують положення про те, що від імені АБ без доручення діє його засновник).

      Ганна · 28.03.2019 о 08:14

      тобт о щодо таких юридичних осіб як “ПП Юридична фрма “_____””, засновником яких є одна особа, вони діють в розріз нормам закону про адвокатуру, якщо займаються адвокатською діяльністю у формі ПП?

        Роман Ганенко · 28.03.2019 о 08:47

        Ви можете створити ПП і надавати юридичні послуги. Але це не буде адвокатська діяльність. Відповідно на таку діяльність не будуть поширюватись гарантії щодо адвокат. таємниці, будутт проблеми з відшкодуванням судових витрат клієнту і т. д.

          Ганна · 28.03.2019 о 12:15

          А чи може адвокат створити ПП Юридичну компанію, і трудовий договір укласти з адвокатом (самим ж засновником) для того щоб надавати адвокатські послуги?

            Роман Ганенко · 28.03.2019 о 18:00

            Може створити ПП, але наслідки будуть такі, які описав вище: ПП не є оргформою адвокатської діяльності. Гарантії професійної діяльності будуть поширюватись на відносини між ПП і адвокатом, але не на відносини ПП з його клієнтами.

Тетяна · 12.02.2019 о 16:52

Приватне підприємство створене в 2001 році, засновник (директор) гр. України з вищою юр. освітою. З 2015 року найманий юрисконсульт, який у січні 2019 року отримав свідоцтво про надання правової допомоги. Планую преуступити йому корпоративні права, надалі провести реорганізацію приватного підприємства в адвокатське бюро. Ваша думка з цього приводу… Дякую!

    Роман Ганенко · 12.02.2019 о 19:14

    Добрий вечір.
    Профільний закон не містить заборони щодо створення АБ шляхом реорганізації, тому з точки зору закону такий варіант створення бюро можливий. Єдиний мінус – тривалість процедури реорганізації + позапланова податкова перевірка.

    Василь · 28.02.2019 о 12:41

    Доброго дня. Десь аналогічна ситуація. Я є єдиний учасник товариства. Виявив бажання зробити перетворення з товариства в адвокатське бюро. Підняв класифікатор. Здається все гарно до господарських товариств віднесено адвокатське бюро. Відповідно до ст.48 Закону України “Про товариства з обмеженою і додатковою відповідальністю” Товариство припиняється внаслідок передання всього свого майна, всіх прав та обов’язків іншим господарським товариствам – правонаступникам шляхом злиття, приєднання, поділу, перетворення або в результаті ліквідації.
    Пішов проконсультуватись в Управління реєстраційних процедур. Категорично заперечили щодо можливості такого перетворення. Посилаються на ст.80 ГК України де зазначено види господарських товариств, де адвокатське бюро відсутнє. Та Закон “про господарські товариства” , оскільки він діє в частині крім норм що стосуються товариств з обмеженою та додатковою. Для мене таке перетворення більш підходящий варіант. Так треба чекати два місяці однак жодних перевірок.
    Але не хочуть реєстратори це робити. Може були аналогічні ситуації? Як бути бо я вже з ними задовбався сперечатись. Буду вдячний за відповідь.

      Роман Ганенко · 28.02.2019 о 18:04

      Добрий вечір.
      Оскільки не має прямої заборони, вважаю позицію реєстраторів незаконною.
      Варіантів дій у вас два:
      – подача документів на припинення ТОВ шляхом перетворення – відмова реєстратора – оскарження в суді;
      – звернутись до іншого реєстратора (якщо ваше ТОВ не в м. Київ, ви можете подати документи до будь-якого реєстратора в межах області).

Татьяна · 26.01.2019 о 12:43

Роман, спасибо за опубликованные документы. Не как замечание, а для обсуждения: в Вашем уставе Вы себя назвали участником, а решение назвали “Рішення засновника (власника)”. Я не большой спец в вопросах регистрации, но не корректнее ли было бы употреблять один и тот же термин и в уставе и в решении? Вопрос практический. Сейчас занимаюсь разработкой устава и регистрацией АБ. Оба варианта (и засновник, и учасник), допустимы и корректны.

    Роман Ганенко · 26.01.2019 о 13:08

    Добрий день.
    Доречне зауваження. Має бути однакова назва вищого органу управління: і в статуті, і в рішенні. Я внесу зміни в зразок рішення

      Татьяна · 28.01.2019 о 19:40

      по поводу того, нужно ли вносить изменения в образец решения (либо устава). У моего регистратора пройдёт эта несостыковка. Я уже проверила. Но это частный случай. Давайте об общем. Докопаемся до истины. По ЗУ № 755-IV (п.п. 2.1-1 ч. 1 ст. 17) должны подать “примірник оригіналу (нотаріально засвідчену копію) рішення ЗАСНОВНИКІВ а у випадках, передбачених законом, – рішення відповідного державного органу, про створення юридичної особи”. Формальный повод для отказа? Нет?

        Роман Ганенко · 31.01.2019 о 06:00

        Якщо реєстратор чіпляється до слів в документах, то тут є лише два варіанти: знайти іншого або внести змінт в текст. У кожного реєстратора своя думка, нажаль.

          Анна · 05.04.2019 о 01:23

          Дуже давно стикалась з цим питанням, до держ реєстрації ви засновник, а після учасник, тому в рішенні про заснування і біля підпису у статуті в першій редакції засновник, надалі учасник

            Роман Ганенко · 05.04.2019 о 07:48

            Добрий день.
            Особливих вимог щодо даного вападку не має.
            У мене рішення підписав адвокат, статут – засновник, адвокат Ганенко Р. А.

Роман · 14.01.2019 о 16:19

Доброго дня, скажіть будь-ласка, у разі створення АБ однією особою, яка одночасно буде і керуючим і адвокатом за трудовим договором, тобто лише одна особа (адвокат), при нарахуванні заробітної платні її сума може бути нижче мінімально встановленої, наприклад 1000 грн., дякую за відповідь.

    Роман Ганенко · 14.01.2019 о 16:31

    Добрий вечір. Зарплата може бути нижче мінімальної, але якщо це ваше основне місце роботи, ЄСВ АБ має платити не нижче мінімального внеску (тобто 22% з мінімальної зарплати).

      Роман · 14.01.2019 о 16:39

      Дякую за оперативну та професійну відповідь.

      Роман · 14.01.2019 о 16:42

      Романе, не можу знайти зразок трудового договору між АБ та адвокатом, якщо є така можливість, будь ласка надайте посилання або відповідний зразок для ознайомлення, зазделегідь дякую.

        Роман Ганенко · 14.01.2019 о 17:30

        Я себе працевлаштуваа наказом: призначити на посаду адвоката з оплатою праці згідно штатного розпису.

Володимир · 25.12.2018 о 16:31

Романе, доброго дня!
Дякую за Ваші напрацювання з якими Ви ділетеся з колегами!
Допомоможіть будь – ласка мені знайти зразки Ваших документів на Вашому сайті для створення адвокатського бюро.
Дякую!

    Роман Ганенко · 25.12.2018 о 16:38

    Добрий вечір.
    Посилання на документи в кінці публікації, нижче тексту “Документи для завантаження”

Володимир · 18.12.2018 о 09:37

Гарна тема для дискусій, але нажаль однозначної відповіді все одно немає. На даний час є адвокати, які зареєстровані, як фопи і несплачують взагалі нічого як самозайняті особи. Є такі що реєструють Бюро і виконують управління як засновник. Усі шукають шляхи оптимізації податків. Але знову ж таки однозначної відповіді не має.

Елена · 19.11.2018 о 09:46

Скажіть, будь ласка, чи може АБ займатися чимось іншим крім адвокатських послуг. Скажімо тією ж роздрібною торгівлею чи вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур? Простіше кажучи є у мене ФОП 3 гр. яке крім 69.10 займається ще багатьма видами діяльності (з найманими працівниками звичайно). Питання: чи можна створити адвокатське бюро та загнати туди всі ці види діяльності (з найманими працівниками) що було у ФОП? Вдячна за відповідь.

    Роман Ганенко · 19.11.2018 о 14:10

    Добрий вечір.
    АБ може займатись іншими видами діяльності, крім тих, які не сумісні з адвокатською діяльності відповідно до профільного закону. Але в даному випадку на таку діяльність не будуть поширюватись гарантії, встановлені законом, оскільки вирощування зернових не є адвокатською діяльністю.

Тетяна · 04.10.2018 о 10:50

Доброго дня , вишліть мені зразок Статуту АБ t.tsibriy@ukr.net

    Роман Ганенко · 04.10.2018 о 12:01

    Добрий день.
    Посилання на зразки документів доступні в кінці посту (після слів Документи для завантаження).

Татьяна · 27.09.2018 о 08:18

Добрый день ! Подскажите пожалуйста , кто является “Вищім органом управління” и “Виконавчим органом” в новосозданном АБ? Учредитель один адвокат . Спасибо

    Роман Ганенко · 27.09.2018 о 13:49

    Добрий вечір.
    Оскільки питання законом не врегульовано, можете прописати в статуті на власний розсуд. В моєму варіанті статуту вищий орган – засновник, виконавчий – керуючий бюро.

      Ганна · 23.04.2019 о 12:52

      Романе, підкажіть, будь-ласка, чи можу я вказати в статуті АБ, що засновник є вищим органом управління, а також здійснює управління АБ, тобто не зазначати, що є виконавчий орган.
      Або, вказати, що Вищім органом управління” ти Виконавчим органом є засновник бюро?

      Дякую!

        Роман Ганенко · 24.04.2019 о 07:03

        Добрий день.
        Так, така схема управління також можлива.

Карина · 13.09.2018 о 13:33

Доброго дня! Вишліть, будь ласка, зразок рішення засновника про створення адвокатського бюро, мій емейл kariolegovna@gmail.com. Дякую за статті, дуже цікаві та корисні.

    Роман Ганенко · 14.09.2018 о 07:16

    Надіслав

      Тетяна · 23.10.2018 о 10:02

      І мені вишліть, будь ласка, зразок рішення засновника про створення адвокатського бюро – hanna002@ukr.net І ще таке питання, чи може адвокат наприклад Київської ради адвокатів бути засновником бюро в Херсонській області?

        Роман Ганенко · 23.10.2018 о 11:12

        Добрий день.
        Рішення про створення і статут можете завантажити за посиланням в кінці публікації. Щодо місця реєстрації АБ обмежень не має. Ви можете також внести в ЄРАУ адресу АБ як додаткове робоче місце.

          Тетяна · 23.10.2018 о 12:20

          Дякую) Ще питання, чи може засновник найняти до свого бюро керівника-не адвоката, просто звичайного юриста? Тобто засновник – адвокат, а керівник бюро інша особа – просто з юр.освітою?

            Роман Ганенко · 23.10.2018 о 13:12

            Так, можете найняти навіть не юриста. Заборони (додаткових вимог до посади керівника АБ/АО) законом не встановлено.

          Алла · 08.01.2020 о 17:53

          Доброго дня! Романе, тоді підкажіть яке місце внести в заяві для внесення в ЄРАУ основне місце та на якій підставі?
          В заяві ми повинні вказати найменування і місце знаходження організаційної форми адвокатської діялності АБ та адресу робочого місця адвокато (воно зрозуміло в АБ). То де і що нам вказувати? Бо в даному випадку адвокат Київської Ради адвокатів, а засновник він АБ в Херсонській облості. Рада адвокатів м.Києва не має право вносити в ЄРАУ адвоката який займається адвокатською діяльністю в Херсонскій облочті, чи може? Якщо так то на якій підставі?

            Роман Ганенко · 08.01.2020 о 21:09

            Добрий вечір. Спробуйте з цього питання звернутись до Ради адвокатів Київсткої області. Думаю вони можуть впести відомості про додаткову адресу робочого місця адвоката. В ЄРАУ є такий функуіонал.

Христина · 29.08.2018 о 08:41

Роман, допоможіть будь ласка!!!! Я адвокат, зареєстрована як самозайнята особа. Але хочу зареєструвати адвокатське бюро, ну і відповідно припинити статус самозайнятої особи!!! Підкажіть, як буде краще це зробити? Куди подавати заяву про перереєстрацію? Чи просто параленльно реєструвати бюро і ще поки що бути в статусі самозайнятої особи? І як саме припинити статус самозайнятої особи, адже відповідно до законодавтсва самозайнята особа знімається з обліку в разі призупинення або припинення свідоцтва про право на зайняття адв діяльністю. Допоможіть мені розібратися.Дужк дякую

    Роман Ганенко · 29.08.2018 о 08:47

    Для зняття з обліку як самозайнятої особи вам спочатку потрібно зареєструвати АБ і працевлаштуватись в АБ як адвокат. Тоді можна подавати заяву в податкову про зняття з обліку. Деякі ДФС знімають з обліку навіть без факту укладення трудового договору між АБ та адвокатом-засновником.

Дмитро · 02.03.2018 о 09:34

Добрий день Ви робите велику справу іншім колегам зі створенням Бюро, за що вдячний за Ваш Блог та зразок Статуту.
Є питання: як ви приймали себе ( засновника та єдиного учасника бюро) на роботу у бюро? як адвоката чи як керуючого бюро? Якщо як адвоката – то що писали у трудовій та наказі, повідомленні податковій. Тоді Ви як керуючий бюро залишаєтесь без оплати праці ?

    Роман Ганенко · 03.03.2018 о 16:47

    Доброго дня.
    Рекомендую приймати себе на роботу як адвоката. В такому разі ви не будете мати статус самозайнятої особи (особи, яка здійснює незалежну професійну діяльність), оскільки будете найманим працівником в межах професійної діяльності.
    В трудовій також слід зробити відповідний запис.
    В своєму бюро я теж працевлаштований як адвокат (на підставі власної заяви та наказу керуючого бюро).
    Заробітної плати як керуючий бюро не отримую

      Сергій · 18.07.2018 о 15:33

      Романе, чи правильно я розумію, що якщо “працевлаштований як адвокат”, то має бути заробітна плата з усіма нарахуваннями (ПДФО, ЄСВ, ВЗ). Як це співвідноситься з тезою “Заробітної плати як керуючий бюро не отримую”? Як це зв’язати в одно так би мовити ціле )

        Роман Ганенко · 18.07.2018 о 17:07

        Все дуже просто. Я призначений керуючим бюро (виконавчий орган юридичної особи) рішення засновника. Однак трудовий договір (у формі наказу про прийняття на роботу) зі мною укладений як з адвокатом. Заробітну плату з усіма нарахуваннями отримую як адвокат. “Ще одну” заробітну плату як керуючий не отримую.

          Сергій · 19.07.2018 о 18:39

          ЗП мінімальна з усіма нарарухуваннями + дивіденди як засновник бюро?

          Вадим · 29.06.2020 о 05:09

          Доброго дня, Роман! Не змогли б Ви направити на мою електронну адресу зразок рішення засновника про призначення керуючим АБ засновника?

            Роман Ганенко · 08.07.2020 о 18:29

            Добрий вечір.
            У себе в блозі публікував зразок рішення про створення АБ, там було питання про призначення керуючого.

Артем · 21.12.2017 о 18:46

Добрий день, Роман
Я дивлюсь, що тему ви почали ще 4 роки назад, а вона і досі популярна.
Буду вдячний, якщо допоможите розтлумачити як на практиці виглядає ситуація, коли засновник бюро сам здійснює керівництво без трудових відносин з самим бюро.
Мені пояснили наступне:
“У статуті прописують, що засновник/один з учасників має право безпосередньо здійснювати керівництво та/або передавати це право за довіреністю іншій особі та право засновника отримувати прибуток від діяльності у вигляді дивідендів.Між засновником та бюро або обєднанням не виникають трудові відносини та заробітна плата не нараховується. ЄСВ НЕМАЄ.”
Чи це дійсно так? Досить просто зазначити про це у статуті?
А як на карточці у банку ставити свій підпис, як керівник? Тобто при реєстрації зазначаю себе керівником/керуючим і все? ЄСВ сплачувати не обовязково?
А коли виписуешь собі дивиденди, то сплачуешь 18% + 1,5% при умові, що само бюро на единому податку третя група 5%, так?
Дякую.

    Роман Ганенко · 22.12.2017 о 08:07

    Доброго дня.
    Відповіді на поставлені питання ви знайдете у моєму пості на тему “Оподаткування доходів доходів бюро та його засновника”
    Почитайте також коментарі, там знайдете дискусію щодо можливості роботи бюро без працевлаштування засновника.
    Щодо оподаткування дивідендів, то ставка ПДФО становить 9%, а не 18%. ЄСВ на дивіденди не нараховується.

      Віталій · 25.09.2018 о 08:33

      Доброго дня, Романе.

      Чи не протирічать ці 2 пункти вашого статуту один одному ?
      Навіть якщо покласти виконання обов’язків керуючого бюро на учасника, то відповідно до п.4.3. учасник має бути обов’язково прийнятий на посаду адвоката бюро.

      4.3. Учасник бюро приймається на роботу в бюро на посаду адвоката на умовах трудового договору відповідно до трудового законодавства.
      9.2. За рішенням вищого органу бюро виконання обов’язків керуючого бюро може бути покладено на учасника бюро.

      Чи не краще прописати:
      4.3. Учасник бюро може бути прийнятий на роботу в бюро на посаду адвоката на умовах трудового договору відповідно до трудового законодавства.
      4.4. Учасник бюро може виконувати обов’язки керуючого бюро без укладення трудового/контракту та нарахування і отримання заробітної плати.
      4.4.1. У випадку виконання обов’язків керуючого бюро учасник бюро не перебуває з бюро у трудових відносинах та отримує винагороду за свою діяльність у вигляді дивідендів.

        Роман Ганенко · 25.09.2018 о 08:38

        Добрий день.
        І такий варіант також можливий. Однак якщо адвокат-засновник не буде працевлаштований на посаді адвоката у своєму АБ, то він відповідно не буде найманим працівником в межах незалежної професійної діяльності. А це в свою чергу дає підстави для ДФС вимагати від такого адвоката постановки на облік в якості самозайнятої особи і сплати ЄСВ як із самозайнятого. Тому ви можете не найматись як керуючий, але маєте працевлаштуватись як адвокат.

Дмитро · 19.12.2017 о 17:53

Романе, доброго дня. Підкажіть, якщо адвокат не зареєструвався як самозайнята особа, а після спливую п’яти років планує зареструвати АБ свого імені. Чи буде він нести відповідальність за те, що досить тривалий час не реєструвався як самозайната особа. Чи, як правило, все гаразд?))) Дуже Дякую.

    Роман Ганенко · 19.12.2017 о 19:21

    Не готовий однозначно сказати.
    Якщо ви десь працювали на посаді двоката або були зареєстроані як ФОП – проблем не буде.

      Дмитро · 19.12.2017 о 20:44

      Ні. На посаді адвоката не працював та як ФОП не зареєстрований. Працював виключно по трудовому договору. Свідоцтво отримане у 2012 році.

        Роман Ганенко · 20.12.2017 о 07:57

        Максимум, що може бути – це нарахування ЄСВ за 2017 рік, оскільки відповідно до змін до Закону про ЄСВ, які набули чинності з 01.01.2017р. самозайняті особи (в тому числі адвокати) мали сплачувати щомісяця ЄСВ незалежно від наявності доходу.

Олександр · 18.10.2017 о 11:01

Доброго дня.
Підкажіть будь ласка, хочу внести зміни до статуту бюро. Яким документом рішенням засновника чи протоколом зборів краще оформити ці зміни.

    Роман Ганенко · 19.10.2017 о 06:45

    Доброго дня.
    Потрібно дивитись по статуту, у якій формі приймається рішення вищого органу управління. Згідно мого статуту це є рішення засновника

Maryna · 11.07.2017 о 07:47

Пане Роман, піжкажіть будь ласка чи обов’язково адвокатському бюро мати статутний капітал. Які плюси і мінуси його наявності чи відсутності. Заздалегідь вдячна!

    Роман Ганенко · 11.07.2017 о 07:55

    Доброго дня.
    Наявність статутного капіталу є однією з передумов виплати дивідендів в майбутньому. Окрім того, якщо вам потрібно внести на рахунок бюро кошти від свого для придбання основних засобів (офісна техніка, меблі тощо), це зручно робити через поповнення статутного капіталу. Такі доходи бюро не оподатковуються. Таким же чином (в якості внеску до статутного капіталу) можна ставити на баланс бюро вже наявне у вас майно: офісна техніка, меблі тощо.
    В іншому разі можете задекларувати статутний капітал в розмірі 100 грн. і сплатіть його готівкою на розрахунковий рахунок бюро.

      Maryna · 11.07.2017 о 09:39

      Романе, дуже вдячна за відповідь! На скільки я розумію, що всі Адвокатські бюро реєструються зі статутним капіталом. Але в теорії можливо не мати статутний капітал? Нас збив з пантелику реєстратор який сказав, що статутного капіталу не повинно бути і у звязку з цим реорганізація з ТОВ в АБ буде надто довгою і складною (ми спочатку хотіли зробити реорганізацію).

        Роман Ганенко · 11.07.2017 о 11:27

        Можете створювати без статутного капіталу. Як в статуті напишете, так і буде

          Maryna · 12.07.2017 о 07:56

          Романе, вдячна вам за відповідь!

Костя · 15.01.2017 о 19:47

Добрий вечір Романе! Якщо можете, вишліть будь-ласка зразок рішення засновника про створення адвокатського бюро, мій емейл kosty_us@mail.ru. Буду Вам дуже вдячний. Костянтин.

    Оля · 26.07.2018 о 20:35

    Роман Андреевич, пожалуйста поделитесь проектом решения о создании адвокатского бюро. Заранее спасибо mavrodi27@ukr.net

    Inna · 30.08.2018 о 12:37

    Романе, доброго дня! Пришліть і мені будь ласка проект рішення про створення АБ. Advocate.InnaZagyka@gmail.com. Дуже дякую!

      Роман Ганенко · 30.08.2018 о 12:46

      Добрий день.
      Надіслав зразок.

Оксана · 10.01.2017 о 11:17

Добрий день! підскажіть як адвокату працевлаштуватись до адвокатського бюро, засновником та єдиним учасником якого він являється?. Я так розумію, що йому необхідно прийняти рішення про те, що він приступає до виконання обов’язків адвоката АБ та наказ від його імені як керуючого АБ. Чи необхідно при цьому укладення трудового договору між ним як адвокатом та АБ? які записи необхідно робити у його трудовій книжці та хто ці записи має робити?
Крім цього, чи необхідно повідомляти податковий орган за місцем реєстрації АБ про прийняття на роботу такого адвоката? Відповідно до постанови № 413 від 17.06.2015 дфс повідомляється у випадку укладення трудового договору…
наперед дякую за допомогу молодому АБ!

    Роман Ганенко · 11.01.2017 о 15:34

    Доброго дня.
    В своєму бюро я написав заяву на ім’я керуючого бюро з проханням прийняти на роботу на посаду адвоката + видав від імені керуючого бюро наказ про прийняття на роботу. Також обов’язково слід повідомити ДФС про укладення трудового договору, але таке повідомлення надсилається до фактичного допуску працівника до виконання трудових обов’язків. Тому, наприклад, в наказі ви пишете, “Призначити на посду адвоката з 16.01.2017р.”, щоб мати час повідомити податкову. Укладати окремий письмовий трудовий договір не вимагається. Записи в трудовій книжці має робити керівник, тобто керуючий бюро.

Андрій · 07.01.2017 о 15:36

Чи є обв’язковим для адвокатського бюро використання РРО?

    Роман Ганенко · 07.01.2017 о 18:13

    Так. Якщо здійснюються розрахунки готівкою, то потрібен РРО + касова книга. Якщо розрахунки виключно у безготівковому рахінку – РРО не потрібен.

Едгар · 04.07.2016 о 09:19

Доброго дня. Наскільки я розумію, ЮО має право використовувати готівку у своїй діяльності (наскільки пам’ятаю в межах 10000 грн./місяць). А “спрощенці” на 3 групі оподаткування не ведуть облік видатків. Тому виникає питання, як підтверджувати (чи спрстовувати) що зняті кошти з корпоративної картики не є доходом фіз.особи засновника? И взагалі чи можливо відстежити це, оскільки в звітах це не відображається?
Зазделегідь вдячний!

    Роман Ганенко · 04.07.2016 о 10:22

    Доброго дня. Раджу взагалі не зв’язуватись з готівкою ). Якщо є потреба використати кошти на корпоративній картці – розраховуйтесь через термінал (на касі чи в пункті самоосблуговування) або через Інтернет платежі. В такому разі операція буде вважатися безготівковою і ви не будете витрачати час на авансові звіти + не потрібно відображати повернення коштів через касову книгу. У випадку, якщо готівку все ж зняли і витратили, то потрібно заповнювати авансовий звіт + підкладати копії фіскальних чеків, щоб підтвердити зразок між витратами і госп.діяльністю бюро. Хоча облік витрат ви можете і не вести (згідно вимог податкового законодавства), однак для дотримання касової дисципліни ви маєте зберігати документи, що стосуються використання зняти з корпоративної картки коштів. Відстежити операції по картковому рахунку податківці можуть під час перевірки, коли попросять надати виписку з банківських рахунків.

Анжела · 17.02.2016 о 18:16

Романе, дуже вдячна за зразок статуту. На відміну від сайту “рідної” асоціації адвокатів, де його виклали без можливості форматування. Гарних Вам клієнтів!

    Роман Ганенко · 18.02.2016 о 07:56

    Звертайтесь!

      Геннадий · 29.09.2016 о 10:57

      Добрый день!!! Роман можете выручить так же как Анжелу (пост выше), дать образец Устава адвокатского бюро!!! Несколько дней уже рыщу по инету и кроме российских и узбекистанских образцов немогу найти!!! моя дежкурная почта на всякий случай – inns@ukr.net

Анастасія · 11.02.2016 о 09:52

Дякую! Дуже змістовна стаття. Залишилось одне питання. Підкажіть будь ласка, чи є якісь обмеження щодо використання коштів з банківського рахунку адвокатського бюро? Як приклад. Адвокат здійснює управління бюро як засновник без оформлення трудового договору і прибуток отримує у формі дивідендів. Бюро за надані послуги за договором про наданя юр.послуг перераховано гонорар на банківський рахунок. Засновник може в будь-який момент зняти ці гроші без звітності на які саме цілі ці кошти використані, і потім за звітний період просто сплачує єдиний внесок?

    Роман Ганенко · 11.02.2016 о 19:16

    Адвокатське бюро – це юридична особа, яка є самостійним суб’єктом правовідносин. Кошти, які отримало бюро, – це власність бюро. Якщо адвокат зніме кошти з рахунку (чи то через чек в касі банку, чи то з корпоративної картки), то для нього це вже буде рахуватись як дохід. При цьому такий дохід буде оподатковуватись за правилами заробітної плати: від суми отриманого доходу має бути отримано 18% + додатково (понад отриману адвокатом суму) бюро має сплатити 22% ЄСВ. Якщо цього не зробити, то відповідні суми будуть нараховані бюро в якості податкових зобов’язань + штрафні санкції. Тому просто забрати кошти з рахунку бюро без негативних наслідків не вийде. Варіанти: зарплата або дивіденди.

      Андрей · 18.12.2017 о 13:52

      Добрый день! Как правильно вывести деньги со счета бюро путем выплаты дивидендов? какое для этого решение должен принимать руководитель бюро и как за это отчитываться в налоговую? Спасибо за ответ!

        Роман Ганенко · 18.12.2017 о 20:04

        Доброго вечора.
        Рішення про виплату дивідендів приймається вищим органом управління – засновником бюро.
        Про факт виплати дивідендів ДФС повідомляється шляхом подання квартальної форми 1-ДФ.
        Зразок заповнення зможете знайти в інтеренті (на прикладі ТОВ).

      Олександр · 13.01.2019 о 22:10

      Вивід коштів з АБ на спрощенці 5% крім зарплати і дивідендів можливий через ФОП 2 групи. Номенклатуру можна придумати “розробка і підтримка сайу”, “маркетинг”, “веб просування” і т.п. Головне щоб у такого ФОПа були відкриті відповідні КВЕДи.

        Роман Ганенко · 14.01.2019 о 06:00

        У Києві і області ФОПи менеше 10% за таку послугу не беруть. Тому виплата дивідендів найбільш оптимальний варіант.

Олег · 13.05.2015 о 10:21

Здравствуйте Роман, с начала 2015 года, говорят учредителю не выгодно получать дивиденты, процент якобы большой, аж 20. Как лучше вывести день, для получения дохода “засновнику”.

Олег · 22.12.2014 о 13:07

Огромное спасибо. Очень своевременная для меня информация.

Вадим · 21.12.2014 о 13:06

Романе, дуже дякую за консультацію! Дуже корисна інформація.

Олена · 26.11.2014 о 10:20

Доброго дня! Напишіть будьласка – який мінімальний розмір статутного капіталу адвокатського бюро та яким актом оцінки майнового вкладу користуватись?

    Роман Ганенко · 26.11.2014 о 18:06

    Доброго дня.
    Для АБ/АО мінімальний розмір статутного капіталу не визначено, тому можемо його визначати на власний розсуд. Щодо оцінки вкладу (як так розумію, що питання стосувалось формування статутного капіталу майном), то майновий внесок на формування статутного капіталу може бути оцінений згідно акту оцінки, який підписується засновником Бюро та уповноваженою особою, яка діє від імені бюро. В моєму випадку це була особа, яка діяла від імені бюро за довіреністю. Схема оформлення формування статутного капіталу майном: рішення засновника + акт приймання передачі та оцінки майна (я робив одним актом) + відображення відповідних записів у бухобліку.

Олег · 07.09.2014 о 19:21

Роман! Не будет ли неким нарушением давать адвокатские услуги лично адвокатом (выступать в суде, давать консультации, защищать в криминальном процесе, участие в необходимых процедурах) ведя свою деятельность через АБ единолично и управлять им в качестве основателя получая девиденты?

    Роман Ганенко · 23.09.2014 о 06:12

    Доброго дня. Жодного порушення тут не буде. Я також є засновником бюро, з клієнтами договори укладаю від імені адвокатського бюро “Романа Ганенка”, одноособово керую діяльністю бюро. Єдиний нюанс – гонорар має йти не в руки адвоката, а на рахунок бюро: або через касу бюро (з подальшим внесенням готівки на розрахунковий рахунок) або даєте клієнту квитанцію з реквізитами бюро, а він вже сам йде до банку та оплачує квитанцію.

Олег · 07.09.2014 о 19:07

Роман! Если я с целью оптимизации нологооблажения зарегистрирую АБ, будучи в данный момент частным адвокатом и конечно снимусь с учета самозанятости, как мне гонорары АБ полученные на текущий счет в банке или в кассу АБ относить на девиденты?

    Роман Ганенко · 23.09.2014 о 06:15

    За правилами бух.обліку на виплату дивідендів може спрямовуватись нерозподілений прибуток (увесь або його частина). Щоб не заглиблюватись в деталі, то вам слід скласти баланс за результатами діяльності бюро (можна навіть за місяць), і якщо за даними бухобліку ви маєте прибуток – можете цю суму спрямовувати на виплату дивідендів.

Євгеній · 17.08.2014 о 12:12

Доброго дня. Напишіть, будь ласка, які документи потрібно подавати для зміни назви адвокатського бюро?

    Роман Ганенко · 23.09.2014 о 06:09

    Доброго дня! Для реєстрації зміни найменування АБ (як і будь-якої юридичної особи) реєстратору слід подати заповнену реєстраційну картку форми №3, два примірники статуту бюро в новій редакції, оригінал статуту попередньої редакції, рішення засновника про зміну найменування, а також квитанцію про сплату 51 грн. реєстраційного збору.

Сергій · 02.06.2014 о 13:59

Романе напишіть, будь ласка, чи потрібно зніматися з обліку як самозайнята особа після реєстрації адвокатського бюро? Як бути у такому випадку?

    Роман Ганенко · 07.07.2014 о 14:11

    Зніматися з обліку потрібно, оскільки в такому випадку ви не звільняєтесь від обов’язку подавати звітність до податкової про отримані доходи як самозайнята особа (навіть якщо таких ходів ви не матимете, а увесь гонорар буде оприбуткований через бюро). В той же час раніше існувала технічна проблема, через яку податкова не мала можливості зняти з обліку самозайнятих осіб (процедура зняття з обліку була прописана лише для ФОПів). Зараз було внесено зміни до порядку обліку платників податків органами Міндходів, спробуйте пошукати відповідну інформацію в мережі. В будь-якому випадку слід подати заяву до відповідної ДПІ (навіть в довільній формі), в якій просити зняти вас з обліку у зв’язку з перебуванням у трудових відносинах з АБ/АО.

Альона · 10.04.2014 о 11:54

Заяву про застосування спрощеної системи оподаткування можна подавати під час державної реєестраці державному реєстратору – економія часу)

    Роман Ганенко · 10.04.2014 о 12:06

    Так, така можливість з’явилась з 01.01.2014р.

Dvb · 20.03.2014 о 17:49

Скажіть будьласка, як оподатковується дохід АБ, якщо у ньому працює лише адвокат-засновник, який отримує дивіденди. А також, якщо при цьому АБ отримує дохід з Центру БВПД за контрактом. Романе, буду дуже вдячний за коментар!

    Роман Ганенко · 20.03.2014 о 19:17

    Оподаткування доходу АБ залежить від обраної систми оподаткування. Якщо бюро є платником єдиного податку за ставкою 5%, то за підсумками заітного кварталу із усієї суми отриманого гонорару ви маєте сплатити єдиний податок у вказаному розмірі. Щодо гонорару від центру БВПД, то тут залежить від того, з ким укладено договір. Якщо стороною договору є АБ, то порядок оподаткування такий же, як і для інших доходів бюро -5%. Якщо ж догвір укладено з адвокатом, то тут порядок оподаткування буде як для самозайнятих осіб – 15 або 17% ПДФО та 34,7% ЄСВ.

Pavel · 18.03.2014 о 10:18

Велике дякую за наданий матеріал. Всього вам доброго !

l-olya · 30.01.2014 о 18:47

Спасибо большое,очень информационная статья

Тетяна К. · 14.01.2014 о 14:28

Велике дякую за змістовну статтю. Дуже сумлінно і ретельно виконана. Приємно, що Ви ділитесь досвідом з колегами. Дякую, успіхів і натхнення.

Анна · 10.12.2013 о 19:32

подскажите а адвокатское объединение может быть с статусом не прибыльным и обязателен уставной капитал, в случаи, если только должно иметь прибыльный статус?

    Роман Ганенко · 11.12.2013 о 07:05

    Статус прибуткового чи неприбуткового АО можна прописати в статуті. Якщо правильно оформити договір з клієнтом, можна навіть гонорар за таким договором підвести під дохід від статутної діяльності і, відповідно вивести такий дохід з-під оподаткування податком на прибуток. Але далі як? Як дохід АО буде розподілений між його засновниками, якщо на це є пряма заборона закону? Навіть у випадку ліквідації майно та кошти неприбуткової організації не підлягають розподілу між його засновниками. Виводити дохід з неприбуткового АО через зарплату невигідно. В результаті ви будете змушені шукати якогось ФОПа, аби перевести кошти АО в готівку. Однак затрати в даному випадку будуть на рівні 15-20% від суми. Чи не простіше створити “прибуткове” АО зі статутним капіталом, визначеними частками учасників. АО ставите на спрощену систему оподаткування (єдиний податок за ставкою 5%). Дохід виплачуєте у формі дивідендів, з яких утримується 5% ПДФО. В результаті від суми отриманого АО доходу засновники “втрачають” лише 10%. При цьому все офіційно і легально, в межах чинного законодавства.

      Андрій · 02.08.2016 о 09:53

      Я (як і податкова) не згоден з Вами Роман щодо того, що при виплаті дивідендів утримується 5 % ПДФО якщо адвокатське бюро на спрощеній системі оподаткування.
      Так як насправді утримується 18 % ПДФО + 1,5 % військового збору (а 5 % це для юридичних осіб на загальній системі оподаткування).
      Лист ГУ ДФС у м. Києві від 14.04.2016 № 8928/10/26-15-12-05-11 – дивіденди, нараховані у 2016 році, оподатковуються за ставками, визначеними підпунктами 167.5.1 та 167.5.2 п. 167.5 ст. 167 ПКУ, тобто 5 або 18 відсотків, залежно від того, чи є податковий агент платником податку на прибуток підприємств.

        Роман Ганенко · 02.08.2016 о 13:44

        Прошу звернути увагу на дату попереднього коментаря. Станом на 11.12.2013р. моя відповідь була правильною. Актуальна інформація щодо оподаткування доходу у вигляді дивідендів наведено в іншому пості на цьому блозі: http://advokat-ganenko.com.ua/?p=965

Саша · 04.12.2013 о 20:24

Большое спасибо!

Даниил · 14.11.2013 о 11:43

Большое спасибо за такую познавательную статью, а также отдельное спасибо за примеры вложенных документов. Видно что Вы очень внимательны ко всем тонкостям своего дела. Успехов Вам в работе.

Константин · 21.10.2013 о 00:00

Спасибо за статью и информацию!)Все очень доступно!!!Отдельное спасибо за образцы статута и заяв)

Залишити коментар до Карина Скасувати коментар

Avatar placeholder

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *