Враховуючи численні питання щодо того, яким чином кошти адвокатського бюро може отримати його адвокат-засновник, публікую короткий пост на цю тему.
 
Розглядаючи питання оподаткування доходів адвокатського бюро та його засновника-адвоката будемо виходити з того, що бюро є платником єдиного податку за ставкою 5% без сплати податку на додану вартість.
В такому випадку увесь дохід від надання правової допомоги, отриманий бюро, буде обкладатись єдиним податком за ставкою 5%.
 
Щодо оподаткування доходу, який виплачується бюро адвокату-засновнику, то тут порядок оподаткування залежить від підстави (форми) виплати такого доходу.
 
Якщо дохід виплачується як заробітна плата, то в даному випадку із суми нарахованої зарплати утримується 1,5% військового збору, із залишку нарахованої зарплати утримується 18% ПДФО, решту суми адвокат отримує на руки (фактично виплачена заробітна плата).
Окрім утримання із заробітної плати, про які йшлося вище, бюро повинно також сплатити ще 22% ЄСВ, які сплачуються за рахунок бюро (тобто додатково до суми виплаченої заробітної плати).
Тобто якщо умовно адвокату нарахувано 3200 грн. заробітної плати, бюро має додатково сплатити 704 грн. ЄСВ. Таким чином реальне фінансове навантаження на бюро складе 3904,00 грн. На руки адвокат отримає 2576,00 грн. (3200 – 1,5% віськового збору – 18% ПДФО).
 
Якщо дохід виплачується як дивіденди, то із суми нарахованих дивідендів утримується лише 9% ПДФО (оскільки бюро не є платником податку на прибуток, а працює на спрощеній системі оподаткування) та 1,5% військового збору. Дивіденди не є базою для нарахування ЄСВ, відповідно ЄСВ при їх виплаті не утримується та не сплачується. Таким чином у випадку виплати частки доходу бюро його засновнику у формі дивідендів, податковий тягар на бюро значно менший.
 
Щодо періодичності виплати дивідендів, то чинним законодавством така періодичність визначена лише для акціонерних товариств. Тому у випадку бюро виплата можлива також і щомісяця (це право можна прописати в статуті бюро, рішення про виплату дивідендів належить до виключної компетенції бюро і жоден контролюючий орган не вправі вказувати, яка періодичність виплати дивідендів має бути). Дивіденди можуть сплачуватись за рахунок чистого (нерозподіленого) прибутку, який визначається за правилами бухгалтерського обліку (для цього потрібно скласти баланс, що допоможе зробити бухгалтер).
 

54 Responses to Оподаткування доходів бюро та його засновника

  1. Петро Іванович пише:

    Вітаю пане Ганенко!
    У першу чергу я хотів би щиро подякувати за ваш час та всі ваші відповіді/коментарі. Мені, принаймні, дали можливість визначитись та зробити вибір ОПФ в адвокатській діяльності: адвокатське об’єднання (АБ) на спрощеній системі. У той же час, продовжуючи аналіз податкового законодавства , мені зустрілась цікава стаття про обов’язкове застосування РРО до продажу, зокрема послуг. У зв’язку з чим виникло запитання: чи обов’язково застосовувати РРО АБ на спрощеній системі?
    Окрім того, хотів би вас спитати, якщо не таємниця, – яким чином у вашому АБ організовано бухгалтерський облік? Порадьте щось необізнаній людині задля здійснення “перших кроків”, можливо “книги обліку” буде достатньо?
    З повагою та щирим “Дякую”!

    Відповіcти
    • Роман Ганенко пише:

      Доброго дня.
      Так, з минулого року для АБ навіть на спрощеній системі обов’язковим є застосування РРО, але лише у випадку здійснення готівкових розрахунків. В моєму випадку всіх розрахунки здійснюються у безготівковій формі, тому я РРО не застосовую.
      Бух.обліком у мене займається залучений фахівець за договором про надання послуг, тому деталей я не знаю. У бюро обороти невеликі, дивіденди не виплачуємо, тому облік ведеться у спрощеній формі.

      Відповіcти
  2. Дмитро пише:

    Добрий день. Дякуємо Вам Роман Ганенко за створення блогу з питань Оподаткування доходів бюро та його засновника, де я та мої колеги знаходять відповіді на різні питання які виникають у нашій діяльності (в процесі спору з’являється істина). Прочитав кілька попередніх питань та відповідей і виникло питання з приводу сплати податків при виплаті дивідендів засновнику.
    1. адвокатське бюро працює за спрощеною системою оподаткування та сплачує єдиний податок у розмірі 5% усього доходу без сплати податку на додану вартість;
    2. прийнято рішення про виплату засновнику дивідендів за підсумками 2017 року.
    3. Як ви зазначаєте: станом на сьогодні ставка ПДФО становить 9% (Відповідно до пп. 167.5.4 Податкового кодексу України доходи у вигляді дивідендів по акціях та/або інвестиційних сертифікатах, корпоративних правах, нарахованих нерезидентами, інститутами спільного інвестування та суб’єктами господарювання, які не є платниками податку на прибуток, оподатковуються у половинному розмірі ставки, встановленої у п. 167.1 ст. 167 Кодексу, тобто 9 відсотків).
    Питання:
    я правильно зрозумів АБ на спрощеній системі (єдиний податок 5%) при сплаті дивідендів сплачує лише 9% ПДФО та 1,5% військового збору ? Тобто це стосується лише АБ які працюють на спрощеній системі оподаткування?
    Для АБ які працюють на загальній системі залиша’ться вимога 5% ПДФО +1,5 % військового збору?

    Відповіcти
    • Роман Ганенко пише:

      Доброго дня.
      Ви все правильно зрозуміли. При виплаті дивідендів із суми виплати АБ утримує 9% ПДФО та 1,5% військового збору.
      Свіже роз’яснення з даного приводу можна також знайти за посиланням http://dp.sfs.gov.ua/media-ark/news-ark/315250.html

      Відповіcти
  3. Марія пише:

    Пане Романе, допоможіть розібратись із такою задачкою.
    Дано: 1) адвокатське бюро працює за спрощеною системою оподаткування та сплачує єдиний податок у розмірі 5% усього доходу;
    2) прийнято рішення про виплату засновнику дивідендів з усієї суми доходу, яка залишилася після понесених документально підтверджених витрат та сплачених податків.

    Питання: 1) чи існує примірний перелік витрат, необхідних для провадження діяльності саме АБ (аналогічний тому, що існує для осіб, які провадять незалежну професійну діяльність (наказ ДПС України від 24.12.2012 №1185)?
    2) якщо переліку для АБ немає, чи можливо, на Вашу думку, адвокатському бюро користуватись наказом №1185?

    Простіше кажучи, якими можуть бути витрати адвокатського бюро, помимо орендної плати, оплати праці та витрат на послуги телекомунікаційного зв’язку?

    Відповіcти
    • Роман Ганенко пише:

      Доброго дня.
      Примірного переліку витрат для АБ/АО не затверджено, а тому в цьому випадку слід керуватися загальними положенням відповідних стандартів бухобліку.
      Нказ ДПС України від 24.12.2012 №1185 в даному випадку не застосовується, оскільки ним врегульовано питання витрат самозайнятих осіб, які здійснюють незалежну професійну діяльність. Це зовсім інша категорія платників податків в розумінні податкового законодавства. АБ в свою чергу є юридичною особою.

      Відповіcти
  4. Доброго дня!Підкажіть якщо зареєструвати АБ, потрібно зразу офіс знімати,чи можна і вдома,як нарахунок перевірок податкової та інших…Кожні два роки перевірки,чи як..?

    Відповіcти
    • Роман Ганенко пише:

      Доброго дня.
      За чотири роки діяльності перевірок податкової не було.
      Щодо офісу, то у вас можуть запитати договір оренди в РА регіону, коли будете включатись в ЄРАУ.

      Відповіcти
  5. Дмитро пише:

    Шановний Романе, що ви порадите з приводу витрат АБ, чи платили ви щорічні внески до РА, з рахунку АБ. Чи будуть законні ці витрати.

    Відповіcти
    • Роман Ганенко пише:

      Доброго вечора.
      Щорічні внески плачу з рахунку АБ, вказуючи у призначенні платежу “Щорічний внесок за адвоката Ганенка Р. А.”.
      Податкових перевірок ще не було, то питання законності таких витрат ДФС ще не піднімала.

      Відповіcти
  6. Іван Негрут пише:

    Доброго дня Романе!

    Я штатний юрист підприємства. Оформлений офіційно. Всю заробітну плату отримую повністю офіційно зі сплатою всіх податків (біла з.п.). Інших доходів, крім з.п., в мене немає. Нещодавно для можливості в майбутньому представляти інтереси підприємства у суді, я отримав свідоцтво про право на заняття адвокатською діяльністю. Разом з тим, на даний момент я не планую здійснювати саме адвокатську діяльність. Відтак, враховуючи необхідність сплати ЄСВ 704 грн. на місяць не зважаючи на відсутність грошових надходжень повязаних з такою діяльністю, після реєстрації самозайнятою особою, я не поспішаю реєструватись як платник податків (самозайнята особа або т.і.). Реєструватись як самозайнята особа, на даний час, не бачу жодної економічної доцільності (за рахунок оподаткованої суми з.п. сплачувати ще 704 грн. на місяць ЄСВ). Як на Вашу думку, якщо я створю адвокатське бюро й відповідно зареєструюсь платником податків за спрощеною системою оподаткування (единий податок 5 %), не буду укладати трудовий договір між своїм бюро і собою, чи убезпечить це мене від необхідності сплати будь яких податків до початку фактичного надання адвокатських послуг? Чи буде такий варіант відповідати всім приписам профільного та податкового законодавства? Чи взагалі поки не реєструватись платником податків жодним чином? P.S. Штраф 170 грн. за не виконання обовязку реєстрації платником податків всеж таки меньший ніж 8448 грн. ЄСВ на рік. Зазделегідь вдячний за відповідь.

    Відповіcти
    • Роман Ганенко пише:

      Доброго вечора.
      Я би вам радив запропонувати керівництво ввести до штатного роззпису підприємства посаду адвоката і перевести вас на цю посаду. Можна з тим же окладом. В такому разі ви будете мати статус найманого працівника в межах незалежної професійної діяльності і, відповідно, не будете самозайнятою особою в розумінні податкового законодавства.
      Зараз вже є практика по обласних центрах, коли ДФС розсилає листи адвокатам про необхідність постановки на облік і сплати ЄСВ.

      Відповіcти
      • Іван Негрут пише:

        Доброго вечора Романе!

        Не зовсім зрозумів Вашу пропозицію.
        Відповідно до п.3 ст. 4 ЗУ “Про адвокатуру та адвокатську діяльність” (надалі – Закон), адвокат може здійснювати адвокатську діяльність індивідуально або в організаційно-правових формах адвокатського бюро чи адвокатського об’єднання (організаційні форми адвокатської діяльності).
        Відповідно до ст.13 Закону, адвокат, який здійснює адвокатську діяльність індивідуально, є самозайнятою особою.
        Відтак, здійснення адвокатської діяльності в межах трудових відносин з работодавцем не передбачено Законом. Вже є роз’яснення ДФС та РАУ (якщо я не помиляюсь), про те що адвокат може знахотитись у трудових відносинах з работодавцем, але не може надавати адвокатську діяльність в межах таких трудових відносин, тільки на підставі відповідного договору про надання правової допомоги.

        Є ще один варіант, зареєструватись як ФОП на спрощеній системі оподатківання, однак до пенсії такий ФОП не звільняється від сплати ЄСФ (http://advokatrada.org.ua/%D0%B0%D0%B4%D0%B2%D0%BE%D0%BA%D0%B0%D1%82-%D0%BC%D0%B0%D1%94-%D0%BF%D1%80%D0%B0%D0%B2%D0%BE-%D0%BD%D0%B5-%D0%BF%D0%BB%D0%B0%D1%82%D0%B8%D1%82%D0%B8-%D0%BF%D0%BE%D0%B4%D0%B0%D1%82%D0%BA%D0%B8-%D1%8F/).
        Тобто це не вирішює моєї проблемки.

        Відповіcти
        • Іван Негрут пише:

          Додам до вищезазначеного:

          Визначення поняття самозайнятої особи міститься в підпункті 14.1.226 пункту 14.1 статті 14 ПК України. Це платник податку, який є фізичною особою-підприємцем або провадить незалежну професійну діяльність за умови, що така особа не є працівником в межах такої підприємницької чи незалежної професійної діяльності.

          Тобто незалежну професійну діяльність не можно здійснювати в межах трудових відносин (будучі працівником).

          Відповіcти
          • Роман Ганенко пише:

            Пункт 14.1.226 не містить жодної заборони, він лише визначає критерії відповідності податковому статусу “особи, яка здійснює незалежну професійну діяльність”. Якщо ви цим критеріям не відповідаєте (є найманим працівником в межах проф. діяльності), то відповідно ви не маєте статус “незалежного професіонала”, а тому не зобов’язані ставати на облік в податковій та сплачувати внески. Однак обов’язок сплатити ЄСВ, ПДФО та військовий у вас виникне, якщо ви укладете угоду як адвокат і отримаєте за надані послуги дохід. Також в такому випадку ви маєте подати річну декларацію про доходи, в якій відобразити такий дохід.

          • Роман Ганенко пише:

            Про необхідність укладення договору з роботодавцем я вже згадував.
            А ваш висновок про можливість здійснення адвокатської діяльності лише в статусі самозайнятої особи суперечить наведеним вами ж положенням ч. 3 ст. 4 профільного закону.
            Ця плутанина виникає через різний зміст терміну “самозайнята особа”, який використовується в Законі України “Про адвокатуру та адвокатську діяльність” і в Податковому кодексі України.
            Профільний закон визначає організаційно -правові форми здійснення адвокатської діяльності.
            Податковий кодекс дає визначення різних категорій платників податків, а також встановлює критерії, за наявності чи відсутності яких ви маєте статус “самозайнтої особи” саме в площині податкового законодавства.
            Якщо ви не є самозайнятою особою в розумінні податкового законодавства, це не означає, що ви порушуєте вимоги закону про адвокатуру в частині вибору організаційно-правових форм здійснення адвокатської діяльності.

          • Роман Ганенко пише:

            Давайте визначатись з переліком проблем, потрібно вирішити: якщо ви не хочете платити ЄСВ маючи свідоцтво на право заняття адвокатською діяльністю і хочете цю проблему перекласти на роботодавця – оформляйтесь в штат адвокатом.
            Якщо є бажання здійснювати представництво в суді і надавати іншу правову допомогу в правильній оргформі (відповідно до профільного закону), то тут теж є варіанти – бути самозайнятим/створювати АБ, АО і вносити відповідні відомості в ЄРАУ. Однак в цьому випадку уникнути сплати ЄСВ буде складніше. Якщо ви обираєте статус самозайнятої особи і вносити відповідні відомості до ЄРАУ – маєте стати на облік в ДФС і сплачувати ЄСВ щомісяця незалежно від наявності доходу. Якщо створюєте АБ/АО, можете спробувати погратись у схему “АБ без трудових відносин, засновник представляє АБ на підставі статуту і підписує договори”. Але наскільки та схема буде ефективна – покаже час.

          • Роман Ганенко пише:

            Закон про адвокатуру не містить жодної заборони щодо працевлаштування адвоката в інших юридичних особах. Вимоги щодо несумісності також не містять відповідної заборони. Тому можете працювати і в себе в бюро (або бути самозайнятим) і одночасно працювати у свого роботодавця чи навіть у декількох. Закон цього не забороняє.

            А тепер щодо вигод “подвійного працевлаштування”. Якщо я правильно вас зрозумів, ви плануєте і надалі працювати за своїм теперішнім місцем роботи, а статус адвоката вам потрібен більше для представництва інтересів роботодавця. В такому разі ваша робота на посаді адвоката в роботодавця буде рахуватись як основне місце роботи. І тоді саме роботодавець має сплачувати за вас ЄСВ в повному обсязі. В свою чергу в АБ ви можете оформити себе за сумісництвом, тарифікувати собі 1 годину в день (або тиждень чи місяць, як забажаєте) і сплачувати ЄСВ ви буде лише вихдячи із зарплати за фактично відпрацьований час.

        • Роман Ганенко пише:

          По-перше, стояло питання уникнення сплати ЄСВ.
          По-друге, ви можете укласти зі своїм роботодавцем договір про надання правової допомоги для представництва його інтересів і в такому випадку ви матимете право на представництво і надання правової допомоги. А якщо за договором про надання правової допомоги ви не будете отримувати гонорар (тобто весь дохід – лише у формі зарплати), то податкових наслідків така угода мати не буде.

          Відповіcти
          • Іван Негрут пише:

            Доброго ранку Романе!

            Дозвольте з Вами не погодитись. Ще раз хочу наголосити, адвокат може здійснювати адвокатську діяльність:
            1. індивідуально – як самозайнята особа (ФОП (спірно) або незалежна професійна діяльність)
            2. адвокатського бюро
            3. адвокатського об’єднання

            адвокатська діяльність – незалежна професійна діяльність адвоката щодо здійснення захисту, представництва та надання інших видів правової допомоги клієнту

            Таким чином, особа може здійснювати адвокатську діяльність лише будучи самозайнотою особою – ФОП (ДФС не визнає); самозайнотою особою яка провадить незалежну професійну діяльність; учасником АБ; учасником АО.

            Тобто в інших формах неможлово здійснювати адвокатську діяльність. Адвокат, не може здійснювати адвокатську діяльність як штатний працівник работодавця. Тобто особа яка має статус адвоката може знаходитись в трудових відносинах з работодавцем, але не в статусі адвоката, а як наприклад юрист (чи будь яка інша посада), а для надання свому работодавцю правової допомоги в статусі адвоката, має бути укладений договір про надання правової допомоги (не трудові відносини).

          • Іван Негрут пише:

            Романе, де це я робив “висновок про можливість здійснення адвокатської діяльності лише в статусі самозайнятої особи”? Я навіть наголошував на тому, що адвокатська діяльність може здійснюватись (знову повторюсь та НАГОЛОШУЮ):

            1. індивідуально – як самозайнята особа (ФОП (спірно) або незалежна професійна діяльність)
            2. адвокатського бюро
            3. адвокатського об’єднання

            “Про необхідність укладення договору з роботодавцем я вже згадував.”

            Так, але якщо я укладу договір про надання правової допомоги з своїм работодавцем, то має це зробити в якості адвоката, а відповідно у одній з трьох передбачених форм адвокатської діяльності. То ми повернулись до того з чього почали й проблема не вирішується.

          • Іван Негрут пише:

            “оформляйтесь в штат адвокатом”

            Романе, схоже що я Вас просто не розумію. Адвокат може бути в штаті тільки АО або АБ. Чи в Вас інша думка?
            Ви самі зазначали що адвокат має укладати договір з работодавцем. Якщо він укладе такий договір то адвокатську діяльність він буде сдійснювати не за трудовим обовязком, відповідно він має бути в одній з трьох форм здійснення адвокатської діяльності. То по-перше, який сенс оформлятися як штатний адвокат, якщо це не надає ніяких переваг, а по-друге, це суперечить профільному закону.

  7. Олексій пише:

    Добрий день!

    В статті Ви зазначаєте, що виплачені дивіденди додатково обкладаються 18 % ПДФО та 1,5 % військового збору, а не 9 % (у половинному розмірі) на даний час, зважаючи внесення змін до Податкового кодексу.
    Відповідно до пп. 167.5.4 п. 167.5 ст. 167 Кодексу (у редакції Закону України від 21 грудня 2016 року N 1797-VIII “Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні”, враховуючи зміни, внесені Законом України від 23 березня 2017 року N 1989-VIII “Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо уточнення деяких положень та усунення суперечностей, що виникли при прийнятті Закону України “Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні”) з 01.01.2017 доходи у вигляді дивідендів по акціях та/або інвестиційних сертифікатах, корпоративних правах, нарахованих нерезидентами, інститутами спільного інвестування та суб’єктами господарювання, які не є платниками податку на прибуток, оподатковуються у половинному розмірі ставки, встановленої у п. 167.1 ст. 167 Кодексу, тобто 9 відсотків.

    Хочу для себе вірно зрозуміти ситуацію актуальну на теперішній час.

    Відповіcти
    • Роман Ганенко пише:

      Доброго дня.
      Так, станом на сьогодні ставка ПДФО становить 9%. На момент написання публікації в Законі України від 21 грудня 2016 року N 1797-VIII “Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні” було допущено деякі технічні помилки, які було усунуто лише в березні.

      Відповіcти
  8. Уляна пише:

    Доброго дня! На Вашу думку, чи є можливим такий варіант:
    1. адвокат ( який не стоїть на даний момент на окремому обліку у податковій , як самозайнята особа) створює бюро на спрощеній системі ополаткування;
    2. Укладає з бюро трудовий договір ( шляхом наказу) – і таким чином відпадають підстави для реєстрації цього адвоката, як СО;
    3. Отримує зарплату 3200 і з неї бюро платить ЄСВ, а решту доходів отримує саме у формі дивідендів ( ЄСВ не нараховується при цьому).

    Власне, суть питання зводиться до того, чи можна одночасно і зарплату отримувати, і дивіденди . Дякую!!!

    Відповіcти
    • Роман Ганенко пише:

      Доброго дня.
      Запропонована вами схема схема цілком легальна і є найбільш безпечною з точки зору можливих претензій від фіскалів.
      Чинне законодавство не забороняє бути засновником юридичної особи і отримувати дивіденди та одночасно працювати в цій юрособі за трудовим договором.
      Також у випадку укладення трудового договору з бюро в якості адвоката ви звільняєтесь від обов’язку ставати на облік як самозайнята особа, оскільки в такому випадку ви отримуєте статус працівника в межах незалежної професійної діяльності.
      За цією схемою я працюю в своєму бюро.

      Відповіcти
  9. Лілія пише:

    Доброго дня, допоможіть визначитись в питанні сплати податків та зборів адвокатом який працює юристом на підприємстві та отримує заробітну плату як юрист штатний.Дякую

    Відповіcти
    • Роман Ганенко пише:

      Доброго вечора.
      Все залежить від джерел отримання доходу таким адвокатом. Якщо дохід виключно у формі заробітної плати і такий адвокат не стоїть (не стояв) на обліку в ДФС як самозайнята особа, то всі податки за такого адвоката має сплачувати роботодавець.
      Якщо ж адвокат ще й укладає угоди з іншими суб’єктами, то в такому разі він має окремо сплачувати ЄСВ і ПДФО + військовий збір з таких доходів (і відповідно подавати податкову взітність). Також обов’язок сплачувати ЄСВ не залежно від доходу залишається у випадку, якщо адвокат стоїть на обліку в ДФС як особа, яка здійснює незалежну професійну діяльність. Щоб не платити ЄСВ, потрбіно пройти процедуру зняття з обліку в ДФС.

      Відповіcти
      • Лілія пише:

        Я вам дякую за змістовну відповідь!А чи можна в цьому випадку не ставати на облік в ДФС?

        Відповіcти
  10. Олена пише:

    Добрий день! Підкажіть, будь ласка:
    1. Чи можу я бути засновником АБ, не укладати трудову угоду з АБ (а отримувати девіденди) та знятись з обліку у податковій як самозайнята особа?
    2. Якщо ні, то чи не буду я сплачувати подвійно ПНДФО?

    Відповіcти
    • Роман Ганенко пише:

      Доброго дня.
      Теоретично, схема роботи, за якою адвокат-засновник не укладає трудовий договір з АБ і здійснює повноваження керівника на підставі статуту – можлива. Деякі бюро так і працюють. Однак, якщо ви не укладете трудовий договір з АБ, вас скоріш за все не знімуть з обліку як самозайнятого. Пункт 14.1.226 ПК України говорить, що самозайнята особа – платник податку, який є фізичною особою – підприємцем або провадить незалежну професійну діяльність за умови, що така особа не є працівником в межах такої підприємницької чи незалежної професійної діяльності. Тобто якщо ви хочете знятись з обліку як самозайнята особа у зв’язку зі створенням АБ, ви маєте укласти з бюро трудовий договір. У моєму випадку я уклав трудовий договір зі своїм бюро (у формі наказу про прийняття на роботу), а вже потім знявся з обліку.
      Щодо ПДФО, то тут залежить від походження доходу. Якщо ви убудете отримувати дохід виключно від АБ у формі дивідендів, то з цієї суми має утримуватись ПДФО та військовий збір, ви окремо не повинні звітуватись за ці суми і платити додаткові податки чи збори як самозайнятий. Однак якщо ви будете отримувати дохід готівкою без подальшого оприбуткування через касу бюро або на розрахунковий рахунок, відкритий як на самозайнятого, то цей дохід буде обкладатись податком на загальних умовах (ПДФО, військовий та ЄСВ).

      Відповіcти
  11. Оля пише:

    Я адвокат, зареєстрована як самозайнята
    особа. На даний момент не маю можливості повноцінно займатися адвокатською діяльністю. Припиняти не хочу. Якщо я створю АБ, знімуся як самозайнята особа в податковій, буде у мене нульовий дохід, то які які податки я буду платити?

    Відповіcти
    • Роман Ганенко пише:

      Доброго дня.
      Якщо в податковій вас знімуть з обліку як самозайняту особу,то обов’язку по сплаті внесків ЄСВ та ПДФ у вас не буде. Інше питання -зобов’язання АБ. Якщо нарахування зарплати не буде, то АБ теж не зобов’язане сплачувати ЄСВ та ПДФО і військовий збір.

      Відповіcти
  12. Денис пише:

    Добрий день Романе, підкажіть будьласка, чи вігідніше буде створити АБ ніж працювати як приватний адвокат?

    Відповіcти
    • Роман Ганенко пише:

      Доброго дня.
      Тут потрібно рахувати. Якщо у вас більшість доходу іде в безготівковому порядку на розрахунковий рахунок і його сума значно перевищує витрати, то АБ буде більш оптимальною формою, оскільки витрати на єидиний податок + ПДФО і військовий збір з дивідендів все ж таки є меншими, ніж оподаткування доходу як самозанйятох особи на загальній системі оподаткування.

      Відповіcти
  13. Олена пише:

    Доброго дня!стикнулися з такою проблемою:бюро існує уже рік на спрощеній системі оподаткування, тобто подавалася квартальна декларація.найманих працівників не має, заробітну плату керівник/засновник собі не нараховува і девіденди не виплачувались. З рахунку бюро кошти знімалися тільки на сплату податків, щорічні внески адвоката.ЄСВ не сплачувалось і звіти не подавались.Питання: чи треба подавати звіти по ЄСВ кожного місяця з прочерками так як зарплата не нараховується?

    Відповіcти
    • Роман Ганенко пише:

      Доброго дня.
      Якщо чесно, цим питанням детально не займався. Спробуйте знайти відповідь в Порядку формування звітності по ЄСВ http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/z0460-15
      Однак я подаю “нульову” звітність по інших юрдичних особах, які взагалі не мають діяльності. По ЄСВ звіти не подаємо і зауважень від контролюючих органів не маємо.

      Відповіcти
  14. Дмитро пише:

    Добрий день, скажіть будь-ласка, чи можуть в адвокатському бюро працювати юристи, і до якої категорії їх віднести, так як відповідно, до статуту АБ який Ви опублікували, бюро складається з :адвокатів, помічників адвокатів та технічного персоналу.?

    Відповіcти
    • Роман Ганенко пише:

      Доброго дня. По своєму бюро я затвердив штатний розпис, де передбачив усі необхідні посади.

      Відповіcти
  15. Роман пише:

    Тобто при реєстрації АБ підтвердження того, що особа з другим прізвищем не є адвокатом – ніде не буде вимагатися?

    Відповіcти
    • Роман Ганенко пише:

      Реєстратор не має права вимагати надання документів, які не передбачені законом.

      Відповіcти
      • Роман пише:

        Файно! Виходить так, що я як засновник АБ і самозайнята особа можу не брати себе по трудовому договору в АБ, а просто укласти договір цивільно-правового характеру і таким чином працювати?

        Відповіcти
        • Роман Ганенко пише:

          Дехто так і робить. В своєму бюро я отримую заробітну плату як адвокат

          Відповіcти
          • Роман пише:

            А решта адвокатів-працівників? Чи Ви один в Бюро?

        • Роман Ганенко пише:

          Інші працівники також за трудовим договором. Адвокат лише я один

          Відповіcти
  16. Роман пише:

    Доброго дня! Пане Романе, скажіть, будь ласка, чи може АБ містити в назві 2 прізвища, якщо один є адвокат-засновник, а другий просто адвокат? І це ж питання, якщо другий не є адвокатом?

    Відповіcти
    • Роман Ганенко пише:

      Єдина вимога профільного закону щодо найменування АБ – воно має містити прізвище адвоката-засновника. Тому якщо будуть прізвища інших осіб – порушень не буде жодних.

      Відповіcти
  17. Роман пише:

    Пане Романе, я Вам щиро вдячний за відповіді!
    Ще цікавить мене, яким чином виплачуються дивіденди засновнику і як вони оподатковуються на прикладі Вашого бюро?

    Відповіcти
  18. Роман пише:

    Пане Романе. Я хочу створити Бюро. Маю до Вас декілька питань.
    1. Чи може впринципі Бюро мати 2 (два) засновника?
    2. Я зараз самозайнята особа. Чи я повинен нею залишатись, чи можна так би мовити закрити самозайняту у зв”язку із створенням Бюро?
    3. Чи обов”язково засновнику Бюро брати себе на роботу по трудовій угоді?
    4. Які можливі оптимальні варіанти щодо ведення діяльності Бюро Ви могли б запропонувати?

    Відповіcти
    • Роман Ганенко пише:

      Доброго дня. Коротко відповім по кожному питанню:
      1. Бюро не може мати двох засновників. За визначенням адвокатського бюро, яке наведено в профільному законі, бюро може бути засноване лише адвокатом. Якщо хочете мати два і більше адвокати-засновники – маєте створити об’єднання.
      2. Знятись з обліку як самозайнята особа зможете тоді, коли будете перебувати в трудових відносинах з бюро. Відповідно до п. 14.1.226 Податкового кодексу України ви є самозайнятим, якщо не є працівником в межах такої незалежної професійної діяльності.
      3. Відповідь на це питання випливає з другого. Звісно, закон не зобов’язує перебувати в трудових відносинах з бюро, тому з точки зору податкового законодавства можете перебувати на обліку як самозайнята особа і одночасно вести діяльність і через бюро. Однак в такому разі податкову звітність маєте також подавати по обох суб’єктах.
      4. Оптимальні варіанти підказати не зможу, не знаючи специфіки вашої діяльності. Тут вже кожен обирає для себе залежно від розміру доходів, а також витрат, необхідних для утримання бюро (оренда, зарплата найманим працівникам тощо).

      Відповіcти
  19. Iлля пише:

    Доброго дня ! Виникло запитання, саме чому 20% ПДФО а не 5% як з дивідендів?

    Відповіcти
    • Роман Ганенко пише:

      Доброго дня!
      5% ПДФО у випадку виплати дивідендів платниками податку на прибуток (п. 167.5.2 статті 167 ПКУ). Якщо бюро є платником єдиного податку, то в даному випадку застосовується загальна ставка 18% (або 20%, як було станом на дату написання статті, див. п. 167.5.1 статті 167 ПКУ).

      Відповіcти

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*